وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال آینده باید ۱۰۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه شود.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا:دکتر عیسی زارع پور، عصر امروز(چهارم اسفند)  آخرین وضعیت پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۲۳ درصد بود که اکنون به ۵۷ درصد رسیده و تلاش می‌کنیم تا پایان عمر دولت این پروژه را به حداکثر پیشرفت برسانیم.

وی پروژه توسعه فیبر نوری مربوط به کسب و کارها را از مهمترین پروژه های زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات  برشمرد و گفت: در این حوزه می‌خواهیم ظرف دو سال و نیم آینده ۲۰ میلیون پوشش در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: در حوزه خدمات شبکه ملی اطلاعات هم بحث دولت هوشمند را دنبال می‌کنیم که در قالب این پروژه ظرف یازده ماه گذشته ۹۳ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده و حداقل ۳۰ درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می‌دهند.

زارع پور اظهار کرد: تا پایان سال آینده باید ۱۰۰ درصد خدمات دولتی از این طریق به مردم اراده شود و مردم برای گرفتن خدمات دولتی نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.

وزیر ارتباطات به توفیقات حاصل شده در زمینه پلتفرم‌های ایرانی هم اشاره کرد و گفت: طی چند ماه اخیر که بنا به شرایط کشور و با تصمیم نهادهای امنیتی محدودیتی روی پلتفرم‌های واتس آپ و اینستاگرام اعمال شد، تمام تلاشمان را کردیم که تجربه تلخ سال ۱۳۹۷ تکرار نشود و با همت جوانان ایرانی و شرکت های دانش بنیان اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم فعالیتشان را روی پلتفرم‌های داخلی آورده‌اند و ۳۵ میلیون نفر در کشور از این پلتفرم ها استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: تلاشمان این است که روز به روز کیفیت این پلتفرم های داخلی افزایش یافته و قابلیت‌های جدیدی به آنها اضافه شود تا حتی اگر پلتفرم‌های خارجی برگشتند، اقبال مردم به سمت پلتفرم‌های داخلی باشد که این شدنی است.

وی به موفقیت‌های حوزه فضایی هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و سال گذشته شش پرتاب فضایی داشتیم که بی سابقه است.

زارع پور با بیان اینکه صنعت فضایی کشور به ریل پرشتاب توسعه برگشته، گفت:  با این روند در آینده می توانیم به صادرکننده خدمات فضایی تبدیل شویم.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه علیرغم همه ناملایمات در ۴۴ سال گذشته مسیر رشد و پیشرفت را طی کرده‌ایم، گفت: منکر وجود برخی مشکلات در کشور نیستیم، اما مهم این است که کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد.