به گفته زارع‌پور، درحال‌حاضر بیش از 60 درصد از مردم و کسب‌وکارهایشان از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

گیل خبر/ به گزارش دیجیاتو،وزیر ارتباطات افزایش درآمد شرکت پست برای جابه‌جایی مرسولات مردم را یک شاخص قابل‌اتکا درباره رونق کسب‌وکارها در پیام‌رسان‌های داخلی دانست و گفت این شاخص نه‌تنها به حالت قبل بازگشته، بلکه افزایش پیدا کرده است.

«عیسی زارع‌پور»، به انتقال کسب‌وکارهای مردمی به پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت درحال‌حاضر بیش از 60 درصد از مردم و کسب‌وکارهایشان به پیام‌رسان‌های داخلی وارد شده‌اند و از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابه‌جایی حجم مرسولات مردم، آن را یک شاخص قابل‌اتکا در زمینه رونق کسب‌وکارها در پیام‌رسان‌های داخلی دانست و گفت: «به‌واقع این شاخص نه‌تنها به حالت قبل برگشته، بلکه افزایش پیدا کرده است.»

این آمارها در حالی مطرح می‌شود که رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از وزیر ارتباطات خواسته بود تا آمار دقیق‌تری در این باره مثل سهم ترافیک پیام‌رسان‌های بومی منتشر کند. البته زارع‌پور این آمارها را جزو اسرار پلتفرم‌های داخلی عنوان کرد و گفت تنها در جلسه‌ای با توانگر، این ارقام به او اطلاع داده خواهد شد. پیش‌تر برخی از اعضای نصر کشور نیز نسبت به آمارهای مطرح شده درباره پیام‌رسان‌های بومی‌ انتقاد داشتند.

قابلیت اینترکانکشن به پلتفرم‌های داخلی اضافه می‌شود
زارع‌پور با بیان اینکه 70 درصد کسب‌وکارهای اینترنتی کالامحور هستند، اظهار داشت عمده محصولات فروخته‌شده از طریق شرکت ملی پست ارسال می‌شود و این شاخص نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مردم در پیام‌رسان‌های داخلی رونق داشته است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر حمایت‌های وزارتخانه تحت امر خود از پلتفرم‌های داخلی، گفت: «همه همت ما براین‌اساس است که از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.»

او به آماده‌سازی قابلیت اینترکانکشن در پلتفرم‌های داخلی اشاره کرد و اظهار داشت در قالب این رویه، پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام ردوبدل کنند: «در قالب این رویه کاربر می‌تواند به پیام‌رسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیام‌رسان‌ها برایش پیام ارسال شود. این مسئله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام می شود.»

زارع‌پور با بیان اینکه پیام‌رسان‌های داخلی اعم از روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس، روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر از مردم هستند، تأکید کرد: «این پلتفرم‌ها آماده پذیرایی از همه مردم هستند؛ لذا ما تمام زیرساخت‌های لازم را برای این پیام‌رسان‌ها فراهم کرده‌ایم.»