در سایه نبود نظارت مستمر؛
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۱:۵۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ مطهره احمدی- در حالی که در سال‌های اخیر موز از یک میوه لاکچری به میوه ای در دسترس عموم تبدیل شده بود، به نظر می‌رسد با تلاش‌ و همت شبانه روزی مسئولین، بار دیگر شاهد لاکچری شدن این میوه هستیم تا خدای نکرده دیگر شاهد حضور این محصول اعیانی بر سر سفره طبقه متوسط و ضعیف جامعه نباشیم!

مشاهدات خبرنگار گیل خبر از سطح بازار رشت حاکی از افزایش قیمت موز به 73 تا 75 هزار تومان است. در حالی که در روزهای پیش از شب یلدا، موز با قیمت 50 تا 55 هزار تومان به فروش می‌رسید، با افزایش 10 هزار تومانی در شب یلدا شاهد موز 65 هزار تومانی بودیم. اما افزایش روزانه قیمت‌ها به همین جا ختم نشد و در حال حاضر این میوه با قیمت 75 هزار تومان در سطح بازار گیلان فروخته می‌شود.

این قیمت بالای موز در اوایل بهمن ماه در حالی است که بعید به نظر نمی‌رسد با ادامه روند موجود، تا شب عید شاهد قیمت‌های به مراتب بالاتری نیز باشیم و در آن زمان است که با ورود سوپرمن‌وار برخی از مسئولان در جهت نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید روبرو خواهیم شد تا مردم عزیز هیچگونه نگرانی بابت افزایش قیمت‌ها در شب عید نداشته باشند!

واضح است که وقتی نظارت‌ و کنترل قیمت‌ها تنها منحصر به زمان‌های خاصی باشد و شاهد نظارت مستمر بر بازار نباشیم، عملا هیچ سود و فایده‌ای برای مردم ندارد و فشارها بر اقتصاد و معیشت جامعه روز به روز افزایش خواهد یافت.

به قول حضرت سعدی: «علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست».