نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه راه اندازی خط ریلی رشت- آستارا را حائز اهمیت دانست و گفت: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خطی ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری فارس، اسدالله عباسی استاندار و ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه عصر امروز به صورت هوایی از مسیر راه آهن رشت-آستارا بازدید کردند و همچنین در بازدید میدانی در جریان چگونگی فعالیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا و نیز ترمینال غلات این شهرستان مرزی در غرب استان گیلان قرار گرفتند.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران خبرنگاران اظهار کرد: به دستور مقام رئیس جمهوری روسیه آمده‌ایم تا برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز کرده و در جریان کار کارشناسی طراحان و  مجریان این مسیر برای تسریع در روند احداث قرار بگیریم.

ایگور لویتین با تشکر از استاندار گیلان  اهتمام مسؤولان جمهوری اسلامی در افزایش صادرات محصولات ‌به روسیه گفت: بسیاری از کالاها برای صادرات به روسیه از استان گیلان و شهرستان آستارا عبور می کند لذا سعی داشتیم ببنیم که در این مکان چگونه عمل می شود.

وی راه‌اندازی خط ریلی رشت- آستارا را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خطی ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین ۲ کشور، فضای بهره‌مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران دیدارهای میان مقامات ۲ کشور در اجرای هرچه سریعتر توافقات فی مابین را موثر دانست و اظهار کرد: باتوجه به مذاکرات انجام شده و براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور روسیه، دستورات آیت الله رئیسی و معاون اول رئیس جمهوری و نیز مشارکت جدی طرفین، اجرای راه آهن رشت-آستارا سرعت می گیرد.

اسدالله عباسی با اشاره به نقش احداث و تکمیل خط ریلی رشت_آستارا در توسعه استان گیلان گفت: با احداث و تکمیل این خط ریلی ضمن اتصال کریدور شمال به جنوب، فضای تبادلات تجاری ایران با کشورهای قفقاز، آسیانه میانی و اوراسیا نظیر روسیه فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا راه آهن رشت- آستارا در تسهیل امور ترانزیت و تجارت کالا و همچنین حمل و نقل مسافر نقش مهمی ایفا می کند، تصریح کرد: اعتبارات لازم برنامه‌ریزی و با قرارگاه تفاهم نامه منعقد شده و با مذاکرات مشترک ایران و روسیه اجرای این خط ریلی مهم عملیاتی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شکوفایی ظرفیت های آستارا با جدیت دنبال می شود، افزود: تبدیل گیلان به عنوان قطب تجارت، بازرگانی و اقتصاد از نظر بین المللی از خواسته های مردم است.