فردا، چهارشنبه ۲۸ دی؛
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ شنیده‌ها حاکی از آن است که فردا، چهارشنبه ۲۸ دی ماه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به گیلان سفر خواهد کرد.

ظاهرا بذرپاش به منظور دیدار با مشاور ارشد پوتین، رئیس جمهور روسیه، به آستارا خواهد آمد تا در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا گفتگو و رایزنی کنند.

گفته می‌شود بازدید از ۳۵ کیلومتر باقی مانده راه‌آهن رشت-کاسپین نیز از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به گیلان خواهد بود.

گفتنی است بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد اما بسیاری از کریدورهای که مهم ترین آن خط ریلی رشت به کاسپین و رشت به آستارا در کریدور شمال جنوب است، تکمیل نشده و هربار از مسئولان شاهد وعده افتتاح یکی و آغاز عملیات اجرایی دیگری می باشیم.
‌گیلان با برخورداری از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی و واقع شدن در همسایگی کشورهای حاشیه خزر، بنادر و منطقه آزاد انزلی دارای موقعیت راهبردی برای صادرات از استان و استان های دیگر و ترانزیت کالا برای کشورهای دیگر می باشد که تکمیل پروژه راه آهن رشت- کاسپین و رشت- آستارا می تواند آخرین حلقه مفقوده اتصال کریدور شمال- جنوب را کامل کند و منفعتی بین المللی را رقم بزند.

گیل خبر پیش از این در گزارشی از وعده های متعدد و بی سرانجام مسئولان در تکمیل راه آهن رشت-کاسپین در بازه های زمانی مختلف خبر داده بود. دهه فجر 99، خرداد، هفته دولت و زمستان 1400، شهریور و دهه فجر 1401 از جمله وعده های مسئولان بوده است که با توجه به اهمیت حیاتی کشور در ارتباط با روسیه و اوراسیا تاکنون به سرانجام نرسیده است. 

آزادراه رشت-قزوین، کنارگذر انزلی، تالش و رشت به صومعه سرا از مسیر جاده پیربازار، تقاطع های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای، تکمیل باقی مانده سنگر به سیاهکل، بزرگراه امامزاده هاشم به انزلی و... از دیگر پروژه هایی است که باتوجه به سفر وزیر راه و شهرسازی، شاید بد نباشد به این پروژه ها نیز توجهی جدی شود.