مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

روزنامه رسالت نوشت: در صورت عدم تأمین نقدینگی شرکت‌های داروسازی، کمبود دارو در ماه‌های بهمن و اسفند شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

گیل خبر/ به گزارش روزنامه رسالت:روزنامه اصولگرای رسالت نسبت به تشدید کمبود دارو در دو ماه پایانی سال هشدار داد.

 صنعت داروسازی ازنظر تأمین نقدینگی در مضیقه است و وعده بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های داروسازی از روی کاغذ فرا نرفته و در کنار این مسئله نوسانات ارزی هم پا به میدان گذاشته، تا حلقه را بیش‌ازپیش بر تهیه و توزیع دارو تنگ‌تر یا قیمت اقلام دارویی را گران‌تر کند. حالا 6 ماه پس از اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی باهدف اصلاح و ساماندهی بازار دارو، کمبود و گرانی را نمی‌توان کتمان کرد. اگرچه اوضاع داروهایی همچون سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها رو به بهبود است اما همچنان برخی کمبودها ادامه دارد. 

در ادامه این مطلب آمده است: اکنون بسیاری از صنایع دارویی قادر به ادامه فعالیت نیستند و آن‌طور که نایب‌رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو می‌گوید، بیمارستان‌های دولتی حدود 11هزار میلیارد تومان به شرکت‌های توزیع  بدهکارند و شرکت‌های توزیع نیز به شرکت‌های تولیدکننده دارو بدهکارند. براین اساس در صورت عدم تأمین نقدینگی شرکت‌های داروسازی، کمبود دارو در ماه‌های بهمن و اسفند شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : توزیع برق گیلان

نظر شما:

security code