۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۶:۵۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آمارها بیشترین افزایش قیمت خوراکی ها در آذر نسبت به آبان مربوط به شیرخشک با ۴.۶ درصد و تخم مرغ ماشینی با ۳.۷ درصد بود.

گیل خبر/ به نقل از انتخاب،بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در آذر ۱۴۰۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام شیرینی خشک با ۱.۹ درصد و رشته آش با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم ماکارونی با ۰.۲- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با ۷.۱ درصد، کنسرو تن ماهی با ۳.۲ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۲.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم مرغ ماشینی با ۱۱.۸- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۴.۶ درصد و تخم مرغ ماشینی با ۳.۷ درصد بود و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ماست پاستوریزه با ۰.۵- درصد بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۱۶.۵ درصد و هلو با ۱۱.۰ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۱۳.۹- درصد و لیمو ترش با ۰.۳- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ۲۵.۴ درصد و کدو سبز با ۶.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ۴.۴- درصد و هویج با ۲.۷- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته‌ای و نوشابه گازدار با ۱.۶ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ۰.۷- درصد و قند با ۰.۵- درصد است.