معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس گفت: در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم علی‌القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا: یک نماینده مجلس گفت: در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم علی‌القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.

معین‌الدین سعیدی درباره افزایش بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و بیانیه این سازمان در این خصوص گفت: به نظر ما بودجه صداوسیما در لایحه سال آینده افزایش غیرقابل قبولی پیدا کرده است. اولاً در بیانیه اعلام کردند جیغ بنفش معاندین از این موضوع درآمده است، اتفاقا من معقتدم ندای اعتراض بسیاری از مردم مناطق محروم از این افزایش بودجه درآمده است، زیرا در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، علی‌القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی ندارند و کارکردشان مشخص نیست، مشمول ریاضت اقتصادی قرار می‌گرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوالم درباره افزایش بودجه صداوسیما از مسئولین‌ این است در شرایطی که بودجه این سازمان شاید ۱۰ درصد همین میزان بوده چه عملکردی داشته‌اند؟ در راستای بیانات مقام‌معظم در خصوص تاکیداتی که داشتند، خروجی و نتیجه کارشان چه بوده است؟ عملکرد این سازمان در جهت تبیین مواضع انقلاب اسلامی چه بوده است؟

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که ما محدودیت منابع مالی داریم بسیاری از پروژه‌های عمرانی مانند حوزه سواحل مکران دارای مشکل است، این افزایش برای چیست؟ در این شرایط که بودجه باید صرف حوزه درمان، آموزش و راه شود چرا باید اعتبار سازمان صداوسیما را این‌گونه افزایش دهیم؟ این اعتراض صرفاً به قول آقایان جیع بنفش معاندین نیست، دلسوزان نظام می‌گویند این همه اعتبار و بودجه‌ای که تا امروز صرف صداوسیما شده خروجی‌اش چیست؟ قطعا به عنوان یکی از خادمین ملت تمام تلاش خودم را خواهم کرد که نه تنها این بودجه افزایش پیدا نکند بلکه مسئولان صداوسیما باید توضیح دهند تا الان این همه اعتباری که برای‌شان گذاشتند نتیجه‌اش چه بوده است؟

سعیدی درباره اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: واقعیت امر این است که بحث اصلاح ساختار بودجه که دولت روی آن تاکید داشت، صرفاً یک حرف و شعار بوده و عملا هیچ اعتقادی به موازین اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: معتقدم این افزایش بودجه‌ای که برای صداوسیما در نظر گرفتند باید صرف ایجاد زیر ساخت‌های توسعه انسانی در مناطق محروم خصوصا سیستان و بلوچستان شود. انتظارم از رئیس صداوسیما این است که نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بزنند و خودشان بگویند جای افزایش اعتبارات سازمان عریض و طویل صداوسیما، این بودجه را صرف بحث آبرسانی به مناطق محروم، بیمارستان‌ها و راه‌های روستایی برای استان سیستان و بلوچستان کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code