سرپرست شهرداری رشت در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت:
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۳۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت گفت: مزار شهید میرزا کوچک جنگلی در سلیمانداراب رشت میتواند پتانسیل خوبی در جهت جذب گردشگر به خصوص در حوزه گردشگری مقاومت باشد.

گیل خبر/ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت که با حضور فعالین شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت و اعضای شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد اظهار داشت: رشت تاریخی مملو از ایثارگری و مقاومت دارد و امروز میزبان اسوه‌هایی از مقاومت در دیار میرزاکوچک جنگلی هستیم.

سرپرست شهرداری رشت، شهر رشت را دیار شیر مردان و شیرزنان، شهر اولین‌ها در خصوص شهدای سلامت و دیار شهدای حرم و هویت ایرانی دانست و عنوان کرد: اسلم دیلمی، ایت الله بهجت، آیت الله رودباری‌ها و آیت‌الله احسانبخش تنها بخشی از علمای فرهیخته و بزرگ این دیار است که نامشان همواره جاوید خواهد ماند.

یزدانی افزود: شهر رشت به واسطه تأثیرگذاری عمیق در تاریخ معاصر، نهضت جنگل، نهضت مشروطه و آل بویه به عنوان شهر مقاومت در بین هشت شهر مقاومت کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه رشت استقرار اولین بلدیه و شهرداری را بعد از تهران در تاریخ خود دارد اذعان کرد: شهید میرزاکوچک خان جنگلی آبروی گیلان و ایران است و باید در فرهنگ مقاومت گیلان نسبت به معرفی شخصیت و هویت میرزا اهتمام ورزید.

سرپرست شهرداری رشت میرزا را شخصیتی که جان خود را در طبق اخلاص نهاد و برای حفظ کیان و سرزمین گیل و دیلم فدا کرد خواند و گفت: امروز مزار این شخصیت بزرگ در سلیمانداراب رشت میتواند پتانسیل خوبی در جهت جذب گردشگر به خصوص در حوزه گردشگری مقاومت باشد.
یزدانی در پایان سخنانش ابراز داشت: ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی در کنار برند خلاق خوراک در سازمان جهانی یونسکو افتخاری بزرگ برای همه گیلان و گیلانیان به شمار می‌رود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرداری رشت

نظر شما:

security code