۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۶:۰۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

آلمان یک فرد ایرانی تبار را به ظن تلاش برای انجام یک حمله با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه بازداشت کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پلیس آلمان در ساعات ابتدایی امروز (یک‌شنبه) در اطلاعیه‌ای مدعی شد که مرد ۳۲ ساله ایرانی را در ایالت غربی نوردراین-استفالن به دلیل تلاش برای تهیه مواد شیمیایی به منظور انجام یک حمله بازداشت کرده است.

پلیس آلمان همچنین در اطلاعیه خود مدعی شد که این فرد قصد داشته سیانید (سیانور) و ریسین، دو ماده مورد استفاده در سلاح‌های کشنده شیمیایی تهیه کند و ماموران پلس خانه او را نیز برای یافتن سموم و سایر شواهد بازرسی کرده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که این فرد، مظنون به تدارک یک عمل خشونت‌آمیز جدی است که دولت را به خطر می‌اندازد و مجازات چنین جرمی بین شش ماه تا ۱۰ سال حبس خواهد بود.

پلیس آلمان اطلاعات بیشتری درباره این مظنون ارائه نکرده اما اعلام کرد که یک فرد دیگر را نیز برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت کرده‌اند.

همچنین روزنامه آلمانی دی ولت با ارائه توضیحات بیشتر درباره شخص مظنون، نوشت که او «به اتهام استقرار سلاح‌های بیولوژیک» در شمال غربی آلمان بازداشت شده است.

در جریان این عملیات،‌ بازرسان که لباس‌های محافظ به تن داشتند، سموم و سایر مدارک موجود در ساختمان را در بشکه‌های آبی بیرون آوردند و در نقطه امنی که از پیش تعیین شده بود، قرار دادند. به گفته آن‌ها، جست‌وجو برای یافتن مدارک دیگر ادامه دارد.

پلیس درباره اینکه برنامه‌های این حمله ادعایی تا چه حد پیشرفت داشته است و اینکه آیا این افراد هدف مشخصی را انتخاب کرده‌ بودند یا نه، جزئیاتی را فاش نکرد اما هشدار داد که این تدارک ممکن است برای یک حمله با اهداف اسلام‌گرایانه بوده باشد.

به نوشته نشریه دی ولت، پلیس چندین روز در تعقیب این افراد بود.

ریسین یک نوع ماده سمی‌ است که اثر آن هزار برابر بیشتر از سیانور است. این سم از طریق استشمام، خوردن و تزریق عمل می‌کند. ریسین مورد استفاده در سلاح‌های جنگی خالص‌سازی می‌شود و به صورت ذرات خیلی کوچکی درمی‌آید که استنشاق می‌شود. هرچقدر سایز ذرات ریزتر باشد، ریسین سمی‌تر است. سیانید یا سیانور نیز حتی در کمترین مقدار برای انسان کشنده است. این سم مرگبار به‌سرعت عمل می‌کند و یکی از کشنده‌ترین سم‌ها شناخته می‌شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ایران آلمان

نظر شما:

security code