به دلیل بارش برف و باران؛
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۳:۰۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان: به دلیل بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در گیلان هموطنان فعلا از سفر فیرضروری به گیلان خودداری کنند.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛‌ معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: به دلیل بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در گیلان از مسافرانی که مقصدشان گیلان است تقاضا می‌شود فعلا از سفر غیرضروری به گیلان خودداری کنند.

عطایی با اشاره به آمادگی این اداره کل برای روز‌های برفی گفت: بیش از ۵۰۰ راهدار با ۳۹۰ دستگاه ماشین آلات خدمات رسان در راه‌های استان آماده خدمات رسانی در برف پیش رو هستند.

باز بودن همه راه های اصلی استان در اولویت است

مدیرکل مدیریت  بحران استانداری گیلان  هم گفت: تمام تمهیدات لازم برای بارش برف پیش بینی شده است و همه سازمانهای خدمات رسان باید تلاش کنند تا راههای ورودی شهر رشت و استان باز باشد .

امیر مرادی افزود: ۱۶ دستگاه بولدوزر دستگاهای خدمات رسان دولتی  و ۶۰دستگاه گریدر و ماشین آلات برف روب  از بخش خصوصی برای بارش پیش رو آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:هیچ بهانه ای از هیچ دستگاهی برای کم کاری در این بارش برف پذیرفتنی نیست .

محور زندانه در محدوده اسالم به خلخال مسدود است

رییس پلیس راه گیلان هم در این نشست با اشاره به پیش بینی هواشناسی گفت: به دلیل احتمال سقوط بهمن و بارش شدید برف، ۱۲ کیلومتر از محور زندانه در محدوده پونل به خلخال مسدود شده است.

جاور صفاری افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی و برفی را دارند حتما باید زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

وی افزود: ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در راه‌های استان مشغول گشت زنی و خدمات رسانی به شهروندان و رانندگان هستند.

سیاوش غلامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این نشست گفت : ۴۰۰ نفراز همکاران و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای برف پیش بینی شده آماده هستند.

گرمخانه شهرداری رشت آماده کار است

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم گفت : گرمخانه شهرداری رشت آماده کار است و گشت زنی برای روزهای برفی در سطح شهر انجام می شود و با جمع آوری متکدیان و اسکانشان به گرمخانه شهرداری رشت تلاش می کنیم تاهیچ متکدی در سطح شهر رشت در این روز و شبهای سرد زمستانی در خیابان نخوابد.


اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان امروز اعلام کرد: در حال حاضر در محور اسالم به خلخال ۲۵ سانتی متر، محور پونل به خلخال ۱۵ سانتی متر و سیاهکل به دیلمان ۵ سانتیمتر برف باریده و همچنان ادامه دارد.

این اداره کل اعلام کرد: ترافیک در سایر محور‌های مواصلاتی گیلان جریان دارد.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان گیلان هم بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات رانندگان و شهروندان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی در محور‌های مواصلاتی استان گیلان و محور‌های ارتباطی استان‌های همجوار است.