هر دم از این باغ بری می رسد؛
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۰۹:۲۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- در انتصابی غیر معمول و خارج از عرف، مدیرکل حراست استانداری گیلان به عنوان نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰۰ رودسر منصوب شد.

انتصاب یوسف لطفی نژاد که از حلقه رودسری های استانداری نیز محسوب می شود در حالی است که به نظر می رسد نامبرده برخی شرایط دستورالعمل ها و آیین های ابلاغی وزارت کشور در این زمینه را ندارد و حتی اگر دارای شرایط مذکور نیز باشد بر اساس عرف و روال گذشته مدیران کل حراست استانداری ها به دلیل شأن مهم نظارتی و بالادستی در چنین کمیسیون‌هایی منصوب نمی شدند.

بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، داشتن مدرک تحصیلی با حداقل کارشناسی در رشته های عمران، معماری و شهرسازی، حداقل ۵ سال سابقه کار رسمی در دفاتر تخصصی حوزه های عمرانی و شهرداری ها و از کارکنان رسمی وزارت کشور و آشنایی کامل با قوانین و مقررات مرتبط با شهرداری ها از مهم ترین این شرایط می باشد.

سوال مهم از استانداری این است که شنیده شده مدرک تحصیلی آقای لطفی نژاد صنایع چوب و کاغذ می باشد. این مدرک چه ارتباطی با مدرک تحصیلی مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد؟

سوال دیگر اینکه وی کارمند رسمی آموزش و پرورش می باشد و آیا قبل از انتصاب به عنوان مدیرکل حراست استانداری، سابقه یک روز کار در بخشداری یا دهیاری داشته است؟ چه برسد به اینکه به مدت ۵ سال در دفاتر تخصصی حوزه عمرانی و شهرداری ها و دفتر شهری استانداری فعالیت داشته باشد.

تخلفاتی که کمیسیون ماده ۱۰۰ وظیفه رسیدگی به آن ها را دارد و نیازمند داشتن تخصص لازم می باشد به شرح زیر است:
۱_ احداث بنای ساختمانی بدون مجوز (پروانه ساخت)
۲_ احداث بنای ساختمانی خارج از مفاد پروانه
۳_ تغییر کاربری غیرمجاز
۴_ تخلف مهندس ناظر ساختمان
۵_ عدم استحکام بنا و یا عدم رعایت ضوابط فنی، بهداشتی و شهرسازی در احداث بنا
۶_ عدم احداث پارکینگ یا غیرقابل استفاده بودن پارکینگ
۷_ تجاوز به معابر شهر

آیا واقعا یوسف لطفی نژاد به این‌ موارد آگاهی و تخصص دارد؟ به همین دلیل بر اساس دستورالعمل های صادره نمایندگان انتخابی وزارت کشور باید در دوره ها و برنامه های آموزشی توجیهی و تخصصی بدو خدمت و ضمن خدمت در این خصوص شرکت کنند.

جلسات کمیسیون های ماده ۱۰۰ معمولا هفته ای یکبار تشکیل می شود و در صورت نیاز یک روز به بازدید از اماکن اختصاص داده می شود و آیا مدیرکل حراست استانداری با حجم کاری گسترده فرصت حضور در شهرستان رودسر را دارد؟ و چه مصلحتی بوده که با وجود کارشناسان خبره در استانداری و فرمانداری رودسر ایشان بدون داشتن شرایط منصوب شد؟

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار پاسخ پرسش‌های مطرح شده در این خبر را دارد.