۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای ، با حضور مسئولان فرهنگی کشور و استان در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد .

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، جشنواره ملی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای با حضور ۵۵ میهمان از استان‌های مختلف کشور و با حضور دکتر آشنا معاون سازمان سینمایی کشور ، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، دکتر برمهانی معاون سیمای رسانه ملی ، زارعی معاون هنری حوزه هنری کشور و فیلمسازان جوان و پیشکسوت کشور روز یکشنبه 11 دی ماه 1401 در تالار مرکزی رشت به کار خود پایان داد .

دکتر قادر آشنا معاون توسعه فناوری و اطلاعات سازمان سینمایی در این مراسم با بزرگداشت روز رشت اظهار داشت : تقارن این مناسبت با برگزاری اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه را به فال نیک می‌گیریم و حرکت فرهنگی برگزاری سالانه جشنواره فیلم کوتاه را که در رشت به شکل ملی برگزار شد را قابل تقدیر می‌دانیم .

وی ادامه داد : در جمع شرکت کنندگان این جشنواره استعدادهای جوانی حضور دارند که از فیلمسازان آینده این کشور خواهند بود و چه بسا این جشنواره آغازی بر درخشش این استعدادهای جوان در عرصه هنر آینده ملی کشور شود.

معاون سازمان سینمایی با اشاره به وضعیت اجتماعی خاص کشور در ماه‌های اخیر گفت : باید با راه‌های کارگشا و صحیح در صدد درمان برآمد و تخریب یا قهر ، کار صوابی نیست چرا که هنرمند کاردان با اثرات خود از کشورش حمایت می‌کند و باید کوشید مشکلات داخلی کشور در داخل کشور حل شود و دست عناصر بیگانه از دخالت در امور شهروندی جامعه کوتاه گردد .

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار شهید سلیمانی گفت : مدافعان وطن نگذاشتند یک وجب از خاک سرزمین مادری به یغما برود و صد البته که در هر شرایطی باید مدافع ارزش‌های معنوی کشور نیز بود .

دکتر آشنا از حضور هنرمندان استانهای مختلف کشور در همایش تقدیر کرد و گفت : زمانی موفق هستیم که بتوانیم قومیت‌های میهن عزیزمان را برای بالندگی فرهنگ غنی ایرانی ، هماهنگ در کنار هم گرد آوریم و سیاستهای فرهنگی کشور بر این مبنا قرار گرفته که به فیلمسازان جوان در شهرستانها توجهی ویژه شده و انعکاس فعالیت آنان بیشتر دیده شود .

در این جشنواره ۱۲۰ اثر هنری از ۱۹ استان و ۲۶ شهر کشور مورد بررسی داوران قرار گرفت .

این جشنواره در بخش های داستانی ، مستند ، پویا نمایی و موبایلی و همچنین بخش ویژه نهضت مقاومت و محوریت شهروند و زیبایی های شهری ، شهروند و مشکلات شهری ، شهروند و قوانین شهرنشینی ، شهروند و رعایت حقوق شهروندی ، شهروند و آسیب های اجتماعی برگزار شد .

در پایان این مراسم از صاحبان اثرات برگزیده جشنواره فیلم کوتاه با اهدای دیپلم افتخار ، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code