در سایه اختلاف نظرات یا فشارها؛
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- استانداری عالی‌ترین و بالاترین نهاد دولتی در هر استان می‌باشد که وظیفه‌اش تصمیم‌گیری و نظارت بر کلیه امورات استان است.

این وظیفه مهم نظارتی و اجرایی در استانداری‌ها نیز از طریق معاونین استاندار و مدیران کل رصد و پیگیری می‌شود.

حتی یک روز بلاتکلیفی در جایگاه‌های مدیریتی ستادی استانداری نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد، متاسفانه به‌رغم چنین اهمیتی و گذشت بیش از یک‌سال و نیم از عمر دولت برخی از جایگاه‌های مدیریتی ستاد استانداری با سرپرست اداره می شود.

ماه‌ها است که معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیران کل هماهنگی امور اقتصادی، دفتر فنی و شهری و فرمانداری شفت که هرکدام ده‌ها وظیفه برعهده دارند و می توانند بازوان استاندار در اجرای سیاست‌های عمومی کشور در استان باشند با سرپرستی اداره می‌شوند.

همزمان با بلاتکلیفی این مسئولیت ها، شایعات مختلف در خصوص تغییر برخی مدیران برجامانده از دولت قبل و حتی فرمانداران کنونی نیز مطرح است.

چنین وضعیت متزلزلی از لحاظ مدیریتی قطعا نه به صلاح استاندار است و نه استان و ضروری است هرچه زودتر پایان یابد.

برخی اختلاف در تیم مشاوران و عدم تجربه مدیریتی اکثر آنان در وزرات کشور و واقف نبودن به اهمیت وظایف استانداری، به حاشیه رفتن تدریجی معاونین استاندار در انتصابات و کم رنگ شدن نقش آنان، فشارهای بیرونی افراد، احزاب و گروه های سیاسی را از مهم ترین دلایل این سردرگمی مدیریتی در گیلان می دانند.