معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم جذب معلم از طریق آزمون کارشناسی ارشد هنوز نهایی نشده است، این کار باید با هماهنگی سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود.

گیل خبر/ به گزارش همشهری آنلاین، صادق ستاری فرد  درباره شیوه‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد:براساس هماهنگی‌ها با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه قرار است که سازوکار جدیدی را برای جذب نیروی انسانی و جبران کمبودهای مدارس پیش بینی کنیم.

 
وی با بیان اینکه الگوی تامین نیروی انسانی را پیگیری می‌کنیم، افزود: در این راستا ظرفیت‌های موجود را بکار می‌گیریم و هماهنگی‌هایی را با سازمان سنجش دنبال می‌کنیم تا از طریق آزمون کارشناسی ارشد مانند کنکور سراسری برخی از کمبودها را تامین کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ظرفیتی است که وقتی برگزار می‌شود می توان برخی از کمبودهای منابع انسانی را از طریق این ظرفیت به عنوان نیروی متعهد خدمت پس از دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به خدمت بگیریم.

 
ستاری فرد عنوان کرد: نحوه توزیع استانی و منطقه‌ای را به زودی پس از نهایی شدن این موضوع مشخص می‌کنیم تا با هماهنگی صورت‌ گرفته در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دنبال کنیم.

به گزارش ایرنا، موضوع جذب معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش چند وقتی است که در فضای مجازی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده، همچنین برخی از شبکه‌های اجتماعی مدعی حذف آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو در این وزاتخانه شده بودند.

 
در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که این ماده شامل همه افرادی می‌شود که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند. هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش تعلق پیدا می‌کند.

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شدند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا یکسری دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

 
در این راستا ستاری فرد پیش از این در این خصوص به ایرنا گفته بود: هنوز قطعی نشده که آیا ماده ۲۸ را کنار خواهیم گذاشت یا احیانا روش‌های دیگر را انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: همه روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند را بررسی می کنیم تا در کنار جبران کسری و کمبود نیروی انسانی، شیوه‌ای پیش بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.