مدیرکل صمت گیلان در بازدید از میدان بار آزادی رشت:
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۲:۴۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
photo ٢٠٢٢ ١٢ ٢٨ ١٢ ٤٢ ٤٨ (2)

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان سحرگاه امروز در بازدید سرزده از میدان بار آزادی رشت گفت: افزایش بی‌رویه قیمت برخی اقلام میوه و صیفی جات پذیرفتنی نیست و با هرگونه افزایش قیمت میوه و تره بار برخورد می‌گردد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه حضور در میدان بار آزادی رشت گفت: افزایش بی رویه قیمت برخی اقلام علی الخصوص سیب زمینی، پیاز و موز پذیرفتنی نیست و قیمت گذاری خودسرانه معنی ندارد.

مدیرکل صمت گیلان صبح امروز با همراهی چند تیم بازرسی این اداره کل و تعزیرات حکومتی ضمن بازدید از غرفه های میدان بار آزادی رشت گفت: بار غرفه های گران فروش توقیف می گردد و در آینده نیز با واحد هایی که بدون ارائه اسناد و مدارک اقدام به افزایش خودسرانه قیمت می کنند برخورد می گردد.

وی افزود: روسای اتحادیه ها و مدیران میادین میوه و تره بار با دقت بیشتری نظارت کنند و اتحادیه صنف میوه و تره بار در نظارت کوتاهی می کند و باید نظارت جدی تری را در روزهای آینده از خود نشان دهد و در غیر این صورت برخورد قانونی لازم در قالب کمیسیون نظارت صورت می پذیرد.

دکتر پورحیدری خاطرنشان کرد : بازرسی‌های سرزده از تمامی عمده و خرده فروشان میوه و صیفی جات تا واقعی و متعادل شدن نرخ های میوه و تره بار ادامه خواهد داشت و تا قیمت ها به حالت منطقی و عادلانه بازنگردد با متخلفین صنفی به صورت قاطع برخورد می گردد.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان ضمن تکلیف به همه اتاق های اصناف استان تاکید کرد: روسای اتاق ها و روسای اتحادیه های صنفی مرتبط با استفاده از ظرفیت بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به قید فوریت با اخلالگران بازار به صورت جدی در قالب تیم های نظارتی برخورد نمایند و گزارش روزانه را به ستاد ارسال کنند.

گفتنی است برخی از اقلام نظیر پیاز، سیب زمینی و موز در چند روز گذشته به تدریج به بهانه های واهی نظیر نرخ دلار و جام جهانی افزایش قیمت یافته بود که با واکنش وزارت صمت در سطح کشور مواجه شده است.

گفتنی است گیل خبر پیش از این در هفته گذشته نسبت به افزایش قیمت‌ها در بازار رشت هشدار داده بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code