روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با وجود انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز (که ریشه در قطع ارتباط با دنیا و جزیره‌ای شدن کشور در غیاب برجام دارد) بسیار بعید به نظر می‌رسد بتوان پایانی برای رشد قیمت خودرو حتی با وجود مرهم‌های سیاستگذار (رشد تولید، واردات و...) متصور شد.

گیل خبر/ به گزارش دنیای اقتصاد، وزارت صمت در حالی وعده کاهش قیمت خودرو به واسطه رشد تیراژ، واردات، عرضه خودرو در بورس کالا و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه را داده که برخی از این راهکارها تا به امروز اجرایی شده و برخی دیگر نیز در آستانه اجرا هستند؛ اما بازار خودرو کماکان و با سرعت در حال شکستن مرزهای قیمتی جدید است. درواقع سیاستگذار یا نمی‌داند عوامل اساسی و اصلی در رشد قیمت خودرو (در مقطع فعلی) چه هستند یا می‌داند و با‌این‌حال وقعی به آنها نمی‌گذارد و می‌خواهد از راه‌های تکراری، کم‌اثر و بی‌نتیجه با موج سهمگین رشد قیمت خودرو مقابله کند. این آزموده‌ای است که بارها آزموده شده و با وجود اینکه هرگز موفقیتی پایدار به بار نیاورده، اما سیاستگذار کماکان به آن اعتماد و اعتقاد دارد.

 این روزنامه در ادامه نوشته است: هرچند نمی‌توان از تاثیرگذاری عواملی مانند رشد تیراژ، واردات و عرضه خودرو در بورس کالا بر منحنی قیمت خودرو در بازار غافل شد، با‌این‌حال با وجود انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز (که ریشه در قطع ارتباط با دنیا و جزیره‌ای شدن کشور در غیاب برجام دارد) بسیار بعید به نظر می‌رسد بتوان پایانی برای رشد قیمت خودرو حتی با وجود مرهم‌های سیاستگذار (رشد تولید، واردات و...) متصور شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code