کوچکی نژاد:
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۹:۱۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در واکنش به اقدام دانشگاه گیلان نسبت به پلمب دفتر مرکزی سازمان جهاد دانشگاهی استان گفت: جهاد دانشگاهی و دانشگاه دو نهاد مرتبط هستند و این اقدام پلمب برازنده استان گیلان نیست؛ اگر وزارت علوم و دانشگاه گیلان به آن فضای ۱۵۰ متری پلمب شده نیاز دارند می‌توانند با گفت‌وگو و تعامل نسبت به ارائه فضای دیگری اقدام کنند.

گیل خبر/ جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به واقعه پلمب دفتر مرکزی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از سوی دانشگاه گیلان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی در دل دانشگاه‌هاست که باید به فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی بپردازد و این یک اصل بوده که این تفکیک و جداسازی مانند این است بسیج را از دل سپاه جدا کنیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه گیلان افزود: جهاد دانشگاهی و دانشگاه دو نهاد مرتبط هستند و این اقدام پلمب برازنده استان گیلان نیست؛ اگر وزارت علوم و دانشگاه گیلان به آن فضای ۱۵۰ متری پلمب شده نیاز دارند می‌توانند با گفت‌وگو و تعامل نسبت به ارائه فضای دیگری اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم پلمب و بستن درب یک نهاد انقلابی کار درستی نیست و وزیر علوم باید نسبت به این رفتار خود پاسخگو باشد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: سرطان یکی از مشکلات اساسی استان گیلان است، جهاد دانشگاهی گیلان با روحیه انقلابی خودش ورود کرده و در همین هفته پژوهش توانسته مجوز مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های غیر واگیر و سرطان را دریافت نماید و در کنار مردم ایستاده تا به نوعی مشکلات را در حوزه سلامت حل کند؛ مجوزهای لازم، اعتبارات و منابع هم فراهم شده است.

این عضو هیأت امنای دانشگاه گیلان در خصوص فعالیت پژوهشکده محیط زیست افزود: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی که در گیلان مستقر است، توانسته با توسعه فعالیت‌های پژوهشی کمک‌کننده مسائل و مشکلات حوزه زیست محیطی باشد. لذا در چنین شرایطی شایسته نیست با جهاد دانشگاهی استان گیلان چنین برخوردی شود و به‌ اعتقاد من دانشگاه گیلان باید از موضع خود عقب‌نشینی کرده و مشکل را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور اخیر وزیر علوم مبنی بر حفظ جهاد دانشگاهی در دل دانشگاه، گفت: با توجه به آشوب‌های اخیر و مشکلاتی که در حوزه دانشگاه‌ها داشتیم نیاز است که حضور و جایگاه نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در داخل دانشگاه‌ها تقویت شود تا بتواند قدرتمندتر ماموریت‌های پژوهشی، فناورانه و فرهنگی خود را جهت انسجام بیشتر دانشجویان در این مقطع زمانی دنبال کند.

گفتنی است؛ دانشگاه گیلان در اقدامی تامل برانگیز با حضور هیاتی از نمایندگان حقوقی دانشگاه گیلان و حراست، نیروی انتظامی در پایان ساعت اداری روز گذشته،۲۷ آذرماه با حکم قضایی اقدام به پلمب، ضبط اموال و حذف تابلوی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان کرده است.