چرخش ناگهانی نماینده تالش؛
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۳:۰۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- حسن محمدیاری، نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در حالی که هفته گذشته تندترین انتقادات و مواضع را در خصوص عملکرد دولت بیان کرد، پس از جدی شدن زمزمه‌های برکناری استاندار گیلان، به مدافع سرسخت وی تبدیل شد!

محمدیاری در نطق میان دستور خود در 22 آذر، با بیان اینکه بحث ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می کند و صدای همه را درآورده است، از تنها دغدغه برخی مدیران برای حفظ صندلی و موقعیت شغلشان و عدم تلاش آنها برای رفع مشکلات مردم انتقاد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به موضوع کمربندی تالش گفت: «تاسف بار است علی رغم تاکید و مکاتبه وزارت راه و شهرسازی و آمادگی هیات های سازندگی، سازمان برنامه و بودجه این طرح را در ردیف تهاتر نفت قرار نداده است، جناب آقای رییسی شما به مردم تالش بدهکار هستید به جهت اینکه قریب به ۹۰ درصد مردم این منطقه به برنامه های توام با فسادستیزی شما رای دادند، نگذارید حق این مردم نجیب یعنی قوم تالش را که دارای عقبه فرهنگی ۴ هزار ساله هستند اجحاف شود، متاسفانه از صدر تا ذیل سازمان برنامه و بودجه پاسخگو نیستند و باید اذعان کنم این روحیه دوستان برنامه و بودجه هیچ همخوانی با روحیه انقلابی شما ندارد و هیچ نشانی از عدالت، انصاف و توازن در توزیع امکانات و اعتبارات به ویژه در بحث محرومیت زدایی از این سازمان به مشام نمی آید.»

با این حال اما تنها یک هفته بعد و در حالی که شنیده‌ها حاکی از جدی شدن عزل اسدالله عباسی از استانداری گیلان است، محمدیاری در دفاعی تمام قد از نماینده عالی همان دولت مورد انتقاد خود، عباسی را فردی پیگیر، مردمی و مورد وثوق هیات دولت و بهترین گزینه برای استانداری گیلان دانست.

جالب توجه آن که یکی از انتقادات جدی محمدیاری، از سازمان برنامه و بودجه است. سازمانی که استاندار گیلان چندی پیش در پاسخ به انتقادات نسبت به بی توجهی مدیران ارشد دولت به گیلان و عدم سفر آن‌ها به استان گفته بود: «خودم بلدم چطور امتیاز بگیرم و نیازی به حضور وزرا نیست. آقای میرکاظمی (رئیس سازمان برنامه و بودجه) برای چه سفر کند وقتی من هرچیزی تعهد می‌خواهم انجام می دهد.»

اما آن‌گونه که از نطق نماینده تالش در مجلس برداشت می‌شود، به نظر می‌رسد آقای استاندار برخلاف ادعاهای خود، قادر به دریافت امتیازات و تعهدات از سازمان برنامه و بودجه نبوده است.

حال سوال مطرح می‌شود که دلیل این حجم از تناقضات در بیانات جناب نماینده چیست؟ چگونه ممکن است از صدر تا ذیل یک دولت انتقاد کرده اما از نماینده عالی همان دولت در استان سرسختانه دفاع کرد؟ آیا نماینده مردم تالش از مواضع خود نسبت به دولت عقب‌نشینی کرده و مواضع پیشین خود را اشتباه دانسته یا آن که معتقد است کل ممکلت و دولت مشکل دارند اما گیلان گل و بلبل است؟!