۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۱:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

«اوا کایلی» نایب رئیس پارلمان اروپا بدلیل ارتباط با پرونده فساد رشوه از قطر، از سمتش برکنار و از این نهاد شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای پارلمان اروپا سه‌شنبه با ۶۲۵ رای موافق در مقابل تنها یک رای مخالف به اخراج کایلی رای دادند.

کایلی در پی یورش پلیس بلژیک به خانه‌ها و دفاتر مشکوک برخی مقام‌های اروپایی در بروکسل و کشف دستکم ۱.۶ میلیون دلار پول نقد بازداشت و از سمتش تعلیق شد.

وکلای کایلی می‌گویند که او بی‌گناه است و هیچ ارتباطی با پرونده دریافت رشوه از قطر ندارد. دوحه نیز ارتکاب هرگونه تخلفی را رد کرده است.

قرار است دادگاهی در بلژیک فردا چهارشنبه درباره ادامه بازداشت کایلی و سه فرد دیگری که در این پرونده دستگیر شده‌اند، تصمیم‌گیری کند.

کایلی ۴۴ ساله پیشتر گوینده خبر در تلویزیون بود و از یونان به پارلمان اروپا راه یافت. پس از افشای فساد مالی وی، حزب پاسوک یونان بلافاصله وی را اخراج کرد.

دادستان‌های بلژیک چند ماه قبل تحقیقاتی را در مورد تلاش یک کشور حوزه خلیج فارس «برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی پارلمان اروپا آغاز کرد.» منابع رسانه‌ای فاش کرده‌اند که کشور مورد نظر قطر است.

یورونیوز نوشت: کایلی پیش از این قطر را یکی از «پیشگامان حقوق کار» خوانده بود. این در حالی است که گزارش‌های زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد قطر از کارگرانی که در ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در این کشور نقش داشتند، سوء استفاده کرده است.