۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۷:۳۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه مسئولان قضایی و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، از مخازن سدهای انحرافی تاریک و سنگر بازدید کرد.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان به همراه مسئولان قضایی و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از مخازن سدهای انحرافی تاریک و سنگر بازدید و دستورات لازم را برای برداشت شن و ماسه با نظر کارشناسان، برای اجرای طرح‌های عمرانی استان صادر کرد.

معاون قضایی دادگستری گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم اجرای طرح‌های عمرانی استان تأمین مصالح مورد نیاز این طرح هاست گفت: رودخانه‌های استان ظرفیت لازم برای برداشت‌های عمده را نداشته و هر برداشت بی رویه موجب تخریب محیط زیست و از بین رفتن ذخایر آب مورد نیاز کشاورزی استان می‌شود.

سیف الله مسرور افزود: مقرر شد طی برگزاری جلساتی در دادگستری استان، شن و ماسه‌های پشت این سد‌ها به نفع مردم و با هدف اجرای طرح‌های عمرانی در اختیار پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا هم از تخریب محیط زیست جلوگیری شود و هم نیاز طرح‌ها به تأمین مصالح رفع شود.

وی گفت: دستگاه قضایی با کسانی که بدون مجوز از رودخانه‌های استان شن و ماسه برداشت می‌کنند، برخورد خواهد کرد.