سرپرست شهرداری رشت در اولین حضور خود در جلسه شورای اسلامی شهر:
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

گیل خبر/ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در اولین حضور خود در جلسه شورای اسلامی از درآمد ۹۰۹ میلیارد تومانی و تحقق ۶۷ درصدی بودجه شهرداری رشت در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعمیرات و مقاوم سازی ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی و آمادگی برای دهه مبارک فجر از اولویت های مهم شهرداری رشت محسوب می‌شوند.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در اولین حضور خود در جلسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: از شورای اسلامی شهر بابت اعتمادی که به من نمودند تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم بتوانیم همه با هم قدم‌هایی برای رفع مشکلات شهر رشت برداریم.

سرپرست شهرداری رشت اذعان کرد: مناطق پنجگانه و مرکز شهرداری رشت در هشت ماه گذشته در بحث وصول مطالبات ۸۴۷ میلیارد تومان و سازمانهای ده گانه هم ۶۲ میلیارد تومان و در مجموع حدود ۹۰۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند.

یزدانی بودجه هشت ماهه شهرداری را هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: تقریبا ۶۷ درصد بودجه هشت ماهه نخست امسال شهرداری رشت تاکنون محقق شده و شهرداری در این حوزه یک عقب ماندگی ۳۳ درصدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از درآمدهای شهرداری در اواخر سال و ماه‌های پایانی محقق می‌شود اضافه کرد: با تمام این اوصاف امید داریم با کمک اعضای شورای اسلامی و با تلاش و همت مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌ها بتوانیم بخش اعظم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را محقق سازیم.

سرپرست شهرداری رشت بدهی حال حاضر شهرداری که در دفاتر مالی ثبت شده را عددی حدود ۳۶۳ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: صورت وضعیتها و آرا کمیسیون ها هم در حال بررسی هستند و با این احتساب تا به امروز بدهی شهرداری به این میزان برآورد شده است.

یزدانی ضمن اشاره به جلسه‌ای که دیروز با حضور مدیران مناطق و رؤسای سازمانهای وابسته به شهرداری برگزار شد تصریح کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت عمومی مناطق و معاونتهای مربوطه دریافت شد.

وی ادامه داد: تا پایان سال حدود ۱۰۰ روز را در پیش داریم و باید در این مدت کوتاه بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که در این خصوص و با توجه به پیش‌بینی بارش برف، اولویت شهرداری به روز رسانی ماشین‌آلات شهرداری برای ستاد مدیریت بحران است‌.

سرپرست شهرداری رشت ابراز داشت: شهرداری رشت در حال حاضر حدود ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی دارد که عمر اکثر آنها بالای ۱۰ سال است و ناوگان عمرانی و خدماتی شهری در این ۱۰ سال اخیر آنطور که باید و شاید ترمیم و به روزرسانی نشدند.

یزدانی تعمیرات و مقاوم سازی ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی را اولویت دیگر شهرداری رشت در مدت پیش رو خواند و اظهار داشت: در این زمینه روز گذشته دستورالعمل‌هایی را به مدیران مناطق تکلیف کردیم تا آمادگی خود را قبل از بارش برف تقویت کرده و نسبت به هرس درختان، تامین سوخت، قطعات یدکی، ترمیم لوازم برق روبی و مواردی از این دست اقدام نمایند.

وی ادامه داد: به مدیران مناطق تاکید کردیم تا هماهنگی لازم را با شرکتهای خصوصی انجام دهند که در صورت بارش برف سنگین، از ظرفیت آنان استفاده نماییم.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه پیگیری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی اولویت دیگر شهرداری قرار گرفته است افزود: پروژه‌های بازگشایی در مسیر سعدی به سرگل ، خیابان اقتصاد، املاک حاشیه رودخانه، رینگ ۹۰متری و ادامه محور آیت‌الله احسانبخش از جمله این پروژه‌های مهمی هستند که تلاش داریم زمینه سرعت بخشی به آنان را فراهم سازیم.

یزدانی معضل اصلی استان گیلان و شهر رشت را پسماند و لندفیل سراوان دانست و اضافه کرد: روز گذشته با همراهی ریاست محترم شورای اسلامی بازدیدی از لندفیل سراوان به عمل آوردیم، در حال حاضر پیمانکار مشغول کار هستند و سرعت پروژه هم قابل قبول است از طرفی پیگیر قضیه سایت لندفیل هم هستیم که در این زمینه نیز همراهی شورای اسلامی بسیار کارگشا و ضروری است.

وی تصریح کرد: ارتقا ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان، مرمت ساختمان ساعت ، سنگفرش پیرسرا، ساماندهی کفپوش بازار رشت، روشنایی بلوار خرمشهر و تعیین تکلیف ساختمان اداری منطقه دو، سازمان سیما و منظر و سازمان مشاغل شهری از دیگر اولویت‌های کاری شهرداری است که باید با هماهنگی و مشارکت شورای اسلامی نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام نماییم.

سرپرست شهرداری رشت افزود: دهه مبارک فجر را در پیش داریم و به مدیران مناطق و‌ رؤسای سازمان‌ها تکلیف کردیم تا برنامه‌ریزی‌های خود را از هم‌اکنون برای زیباسازی شهر ، رفع زواید بصری و آذین بندی انجام دهند.

یزدانی با بیان اینکه در موعد تدوین بودجه شهرداری رشت قرار داریم ادامه داد: طبق هماهنگی که با مدیریت برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه داشتیم تاکید شد تا اعضا حتما در جلسات کمیسیون‌ها شرکت داشته باشند تا بتوانیم در موعد مقرر بودجه سال آینده را تقدیم شورای اسلامی شهر نماییم.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در دست اقدام است تلاش برای تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ ، پرداخت بدهی پیمانکاران و پرداخت مطالبات پرسنل رسمی و نیروهای حجمی شهرداری می‌باشد و همچنین درصددیم زمینه به گونه‌ای فراهم شود تا شرکتها پرداخت‌های لازم را به نیروهای کارگران و پاکبانان داشته باشند.

سرپرست شهرداری رشت همچنین یادآور شد: به مدیران و معاونان تاکید کردیم حتما هماهنگی‌های لازم را در کلیه امور با اعضای شورای اسلامی شهر رشت داشته باشند تا نمایندگان مردم به طور کامل در جریان موضوعات و برنامه‌های انجام شده قرار گیرند.

یزدانی اذعان کرد: در بخش کفپوش بازار رشت با توجه به تغییراتی که در طرح با همکاری مشاور انجام گرفت طرح جدید تهیه و پیمانکار پروژه مجددا شروع به کار کرده است بنابراین انتظار داریم از فردا بحث کفپوش و بتن ریزی مسیر در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برنده مناقصه ساخت سرویس بهداشتی بازار هنوز مشخص نشده است تصریح کرد:‌ شهر رشت پر از چاله و چوله است و حتما در کنار تامین آسفالت توسط سازمان عمران، بحث لکه گیری آسفالت را در ده روز آینده در اولویت قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است در این جلسه سرپرست شهرداری رشت پیشنهاد داد به منظور هماهنگی بیشتر مدیریت شهری و پیشبرد سریعتر کارها و برنامه‌ها، هر هفته در جلسات شورای اسلامی شرکت داشته باشد.