۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۴:۳۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

قیمت طلا و سکه که طی دو روز پایانی هفته با اندکی افت مواجه شده بود، امروز مجددا در مسیر افزایشی قرار گرفته است.

گیل خبر/ به گزارش تجارت‌نیوز، هر گرم طلای 18 عیار امروز با افزایش قیمت مواجه بود و به یک میلیون و 608 هزار تومان هم رسید. سکه امامی هم توانست از مرز 18 میلیون تومان عبور کند.

طلای 18 عیار امروز با قیمت یک میلیون و 599 هزار تومان معامله می‌شد و مجددا در آستانه ورود به کانال یک میلیون و 600 هزار تومان قرار گرفته بود؛ طلا طی روزهای اخیر توانسته است همپای قیمت دلار رشد را تجربه و سرمایه‌گذاران خرد را به سمت خود جذب کند. بر همین اساس امروز قیمت طلا توانست به کانالی که به تازگی فتح کرده است بازگردد.

قیمت سکه امامی
قیمت سکه امامی نیز افزایشی است؛ این سکه که به 17 میلیون و 454 هزار تومان رسیده بود حالا امروز از مرز 18 میلیون تومان عبور کرده و به رقم 18 میلیون و 98 هزار تومان رسیده است. در حال حاضر حباب سکه امامی دو میلیون و 498 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی
قیمت سکه بهار آزادی هم امروز در روند صعودی قرار گرفته است. در حال حاضر سکه بهار آزادی در قیمت 17 میلیون و 408 هزار تومان معامله می‌شود. بدین ترتیب سکه بهار آزادی توانسته است طی روزهای اخیر در کانال تازه فتح شده 17 میلیون تومانی مقاومت کند. در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و 800 هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه
نیم‌سکه هم امروز در مسیر رشد حرکت می‌کند. قیمت نیم‌سکه به 10 میلیون و 450 هزار تومان رسیده حال آنکه در آغاز معاملات امروز 10 میلیون و 150 هزار تومان قیمت خورده بود. در حال حاضر حباب نیم‌سکه دو میلیون و 650 هزار تومان است.

قیمت ربع سکه
ربع سکه هم امروز روندی صعودی دارد و اکنون به هفت میلیون و 450 هزار تومان رسیده است. در حال حاضر ربع سکه سه میلیون و 548 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه گرمی
قیمت سکه گرمی در حال حاضر روی رقم سه میلیون و 700 هزار تومان ماندنی شده و حباب آن به یک میلیون و 778 هزار تومان رسیده است.

گفتنی است هفته گذشته قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی به‌غیر از روز دوشنبه ۱۴ آذر که  هم‌راستا با ریزش طلای جهانی بود. در باقی روزها روند صعودی داشت و قیمت سکه بالای محدوده ۱۷ میلیون تومانی معامله شد.

معامله‌گران بازار، روند افزایشی قیمت در بازار فلز زرد را ناشی از رشد تقاضا و بازار احتیاطی دلار می‌دانند و معتقدند اگر فشار بانک مرکزی از بازار ارز برداشته شود شاهد رشد قیمت دلار هم‌راستا با طلا خواهیم بود.

روند نزولی کاهش ارزش پول ملی، تداوم ناآرامی‌های اجتماعی و رشد تورم باعث شده مردم تمایلی به حفظ ریالی سرمایه‌هایشان نداشته باشند و درصدد تبدیل دارایی‌هایشان به طلا، سکه، ارز و کالاهایی با نقدشوندگی بالا باشند. این روند در روزهای گذشته تمام‌ قطعات سکه را وارد کانال جدید قیمتی کرد.

در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله چهارم کانال ۱۷ میلیون تومانی و با نرخ مشخص ۱۷ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان معامله شد.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : طلا سکه

نظر شما:

security code