در نشستی که به منظور بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان شهرستان املش برگزار شد، مسوولان‌ نظام سلامت استان و شهرستان املش بر تخصیص پزشکان متخصص به بیمارستان نیکوکار این شهرستان تاکید کردند.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز نشستی به منظور بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان شهرستان املش با حضور دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان_ نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر_ امام جمعه شهرستان املش، دکتر عقیل قلی‌پور- معاون درمان و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه و همچنین مسوولان بهداشت و درمان املش در سالن اجلاس حوزه ریاست بیمارستان برگزار شد.


دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، وظیفه دولت را فراهم کردن زیرساخت‌های سلامت برای مردم است، اظهار کرد: تخصیص پزشکان متخصص از جمله داخلی، زنان، کودکان و قلب جزو ضروریات بیمارستان املش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه پزشکان متخصص از دایر کردن مطب در املش خودداری می‌کنند، افزود: در تلاشیم تا با مجوز دادن به پزشکان طرحی، نسبت به تامین پزشکان متخصص در شهرستان املش اقدام کنیم تا مشکلات مردم در این زمینه کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فضای فعلی بخش اورژانس بیمارستان املش در خور مردم با فرهنگ و نجیب این شهرستان نیست، از پیگیری مجدانه برای احداث طرح توسعه بیمارستان نیکوکار املش طی آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان_ نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ارتقای سطح سلامت شهرستان املش طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: این ارتقا را مردم اولا مدیون خیرین شهرستان و سپس مدیون تلاشهای بی وقفه مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در شهرستان املش، افزود: نیازمند همت و تلاش مضاعف مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر افزایش بهره‌وری از ظرفیت خیران و نیکوکاران هستیم.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه ماهانه حدود پنج هزار نفر به بیمارستان املش مراجعه می‌کنند، گفت: املش، پیرترین شهرستان استان گیلان بوده و لازم است حضور پزشکان متخصص در این شهرستان با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر خیرین، بنیاد علوی هم جهت اعتلای زیرساخت‌ها در بیمارستان املش حضور دارند، تصریح کرد: اکنون مردم املش، نیازمند افزایش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان هستند.

گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر یوسفی _مدیر شبکه بهداشت و درمان املش و همچنین دکتر قربان دوست_ رئیس بیمارستان نیکوکار املش گزارشی از آخرین وضعیت بهداشت و درمان شهرستان، نیازمندی ها و مطالبات این حوزه ارایه کردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code