مدیریت شهری در خواب؟
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۰۹:۵۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس شهری- شهر رشت، شهر باران‌های نقره‌ای که در تمام طول سال شاهد بارش رحمت الهی‌ است، اما به نظر می‌رسد هر بار مسئولین و متولیان مدیریت شهری را غافلگیر می‌کند! به گونه‌ای که هر بار با کوچکترین بارندگی شاهد آبگرفتگی کوچه‌ها و معابر شهر هستیم.

اگر از شب گذشته، از خیابان‌های فرعی و حتی اصلی رشت عبور کرده باشید، شاهد آبگرفتگی در نقاط متعددی از شهر بوده اید که نه تنها هیچ اقدام زیربنایی از گذشته برای حل این معضل نشده است، بلکه حتی به صورت موقت و برای کاهش مشکلات پدید آمده و ترافیک کمر شکن ناشی از آن نیز به نظر می‌رسد همت و تلاشی از سوی شهرداری رشت برای رفع آبگرفتگی معابر صورت نپذیرفته است.

چنین آبگرفتگی‌هایی در پی بارش باران شاید در شهرهایی در نواحی گرمسیری کشور قابل پذیرش باشد اما در شهری که در کشور به «شهر باران» معروف است، عجیب و قابل تامل است. عجیب و قابل تامل از آن نظر که با آن که بر همگان واضح و مبرهن است که در بیشتر طول سال شاهد بارندگی هستیم اما هیچ فکر و برنامه و راهکاری برای عدم آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر شهر در این سال‌ها اتخاذ نشده است.

همچنین چاله‌های متعددی که با کوچکترین بارندگی در خیابان های شهر، با روح و روان مردم بازی می‌کند و خودروهای شهروندان را دچار مشکل می‌کند و ناشی از آسفالت‌های بد و بی‌کیفیتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دیگر مشکلاتی است که توجهی به آن نمی‌شود.

هرچند از شورا و شهرداری رشت که این روزها درگیر بازی‌ها و اختلافات درونی و بعضا منافع شخصی خود هستند، شاید انتظار عبث و بیهوده‌ای باشد که اندک توجهی به مصائب و مشکلات شهر داشته باشند. مشخص نیست تا چه زمانی باید رشت و رشتوندان قربانی مدیریت سردرگم و بی‌برنامه شهر باشند.

بی شک چنین مسائلی می‌تواند در افزایش نارضایتی‌های مردم سهم بسزایی داشته باشد و انتظار می‌رود تلاش و همتی جدی و واقعی برای حل مشکلاتی همچون رفع آبگرفتگی معابر شهر که چندان پیچیده هم به نظر نمی‌رسد، صورت پذیرد.