آیین اختتامیه پویش سرود " آوای جنگل " از مجموعه برنامه‌های کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک ، در رشت برگزار و آثار برگزیده در دو بخش بازخوانی و تولید معرفی و تجلیل شدند .

گیل خبر/ به گزارش روابط ‌عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی دبیر کنگره عصر روز جمعه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه این پویش در تالار مرکزی رشت ، با بیان اینکه این جشنواره از برنامه های کمیته فرهنگی هنری کنگره بین‌ المللی میرزا کوچک است ، گفت : گروه‌های مختلف آثار خود را با محوریت شخصیت شهید میرزا کوچک به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند .

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آثار خارج از استان بوده ، افزود : مابقی آثار مربوط به گروه های سرود استان گیلان است که با داوری های انجام شده ، 20 گروه سرود برگزیده شدند ‌.

وی با بیان اینکه ابزار هنر بهترین ابزاری‌ست که می تواند چهره های برجسته ملی و مذهبی را به جامعه بشناساند ، ادامه داد : این جشنواره در تقویم هنری استان ثبت شده و هر سال در سالروز شهادت شهید میرزا کوچک به صورت ملی برگزار خواهد شد .

ثقتی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش تولید و بازخوانی برگزار شده ، تصریح کرد : اجراهای پاتوقی بخش دیگر این جشنواره بود که گروه های سرود به صورت زنده در نقاط مختلف استان به اجرا پرداختند ‌.

وی اعلام کرد : در هر بخش سه داور از پیشکسوتان سرود ، به قضاوت آثار نشستند .

در این آیین از گروهای سرود برگزیده با اهدای جوایز تجلیل شد .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code