احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی:
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ ۱۰:۴۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

نماینده مردم بندر انزلی گفت :در مورد طرح توسعه باید نکاتی را عنوان کنم ؛ این توسعه ، خلاف قانون اساسی است. بنده از دوستان سوال می کنم، وقتی مجلس مصوب کرده است که با نظر هیئت دولت ما می توانیم توسعه منطقه آزاد را بسمت بندرانزلی داشته باشیم، چرا توسعه باید سمت دیگری برود ؟ چرا توسعه نباید به سمت قانونی خود که بندر انزلی است برود ؟ ما موافق توسعه و قانون هستیم.

گیل خبر/ نماینده مردم بندرانزلی در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : یکسری حقایق وجود دارند، که ممکن است تلخ باشند اما حقایق هستند، دوستان معتقد هستند منطقه ازاد انزلی تعداد کثیری اشتغال برای شهروندان انزلیچی بوجود آورده است ؟ ضمن احترام به همه معاونین و مدیران محترم، این اطلاعات درست نیست . بنده بارها درخواست کرده ام که این امار تطبیق داده شود، به چه دلیل نیرو هایی که از سال ها قبل در بندر انزلی مشغول بکار بوده اند در امار اشتغالی منطقه آزاد انزلی حساب می شوند ؟ صیاد و کشاورز به چه دلیل بخشی از این آمار حساب می شود ؟ و به چه دلیل همه آنهارا بومی حساب می کنند ؟

دکتر احمد دنیامالی همچنین افزود : آقای فرخی در جمله اخر خود پرسشی را مطرح کردند که "سهم منطقه آزاد انزلی درقبال دیگر شهرستان ها چیست " بنده هم می پرسم سهم بندرانزلی از منطقه ازادی که بنام این شهرستان می باشد چه بوده است ؟ اطلاعات غلط نباید به مردم داد و آمار هارا نباید سفارشی از دانشگاهی خواست که محاسبه کنند و به اصطلاح از این امار بیست هزار انزلیچی محاسبه گردد و بعد تاکید شود که هفتاد درصد آن نیز بومی است.بنده به اقای فرهادی نیز گفته ام اگر سی درصد آن نیز بومی باشد ما هیچ طلبی از منطقه آزاد نداریم، اما اینگونه نیست .

وی در ادامه گفت : در مدیران این سازمان سهم انزلیچی ها چقدر بوده است ؟ بنده نمی خواهم به برخی بحث ها ورود کنم اما اطلاعات غلط نباید داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد طرح توسعه گفت : درمورد توسعه سخنانی مطرح شد، کجای توسعه اینطور است که حدودا هفتاد کیلومتر آنطرف تر به اصطلاح شهرک صنعتی صومعه سرا باید منطقه آزاد بشود ؟ شهرک صنعتی ای که شکل گرفته است الان منطقه آزاد بشود چه بهره وری ای خواهد داشت ؟ بنده نمی خواهم به این بحث ها ورود کنم، نکات فنی ای دارم که به انها اشاره می کنم .

 احمد دنیامالی با بیان اینکه نباید کشور را گران اداره کرد افزود : بنده25 سال پیش معاون راه آهن ایران بودم، تصور اینکه امروز با اتصال راه آهن معجزه بزرگی رخ می دهد غلط است. ما نباید کشورمان را گران اداره کنیم، کنار ظرفیت 25 میلیون تنی بندر انزلی پنج کیلومتر آنطرف تر که منطقه آزاد وجود دارد بندر افتتاح شده که سال گذشته ظرفیت هردو در سال گذشته یک میلیون و چهارصد هزار تن بوده است ، برای چی کشور را باید گران اداره کنیم ؟ زنجیره تجارت ما دچار مشکل است .

وی در ادامه افزود : وقتی ظرفیت زیربنایی ما مشکلی ندارد، وقتی در ظرفیت بنادر ما با حجم تجاری کشور های اطراف توازن وجود دارد ؛ همکار ما بدنبال این است که در یکجایی مجدد بندر تاسیس کند و اینطور متصور می شوند که بنده مخالف توسعه هستم؛ اصلا و ابده ، بنده حامی تمام قد توسعه هستم، اما توسعه اصولی . حضور جناب فرهادی مثبت است و بنده به توانمندی های ایشان باور دارم و امیدوارم شرایط به گونه ای نباشد که آنهارا از دست بدهیم.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس ادامه داد : اینجا قرار بود صنایع هایتک ، صنایع بدون الاینده مستقر شوند، 140 هکتار چه ارتباطی به گردشگری دارد ؟ استان ما گردشگری است. گردشگر تعریف استاندارد و جهانی دارد . ما به اشتغال و صادرات نیازمندیم .

نماینده مردم شریف بندرانزلی در اخر تاکید کرد : در مورد طرح توسعه باید نکاتی را عنوان کنم ؛ این توسعه ، خلاف قانون اساسی است. بنده از دوستان سوال می کنم، وقتی مجلس مصوب کرده است که با نظر هیئت دولت ما می توانیم توسعه منطقه آزاد را بسمت بندرانزلی داشته باشیم، چرا توسعه باید سمت دیگری برود ؟ چرا توسعه نباید به سمت قانونی خود که بندر انزلی است برود ؟ ما موافق توسعه و قانون هستیم.توسعه اگر می خواهد روی دهد باید در چهارچوب و متصل باشد، ما توسعه منفضل نداریم، توسعه باید توجیه داشته باشد نه اینکه بخش بخش باشد و در تعارض با منافع ملی باشد