۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۶:۰۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بیماری آنفلوانزا که با شروع فصل پاییز در این استان شدت گرفته بود طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و عقب‌نشینی کرده‌است.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا: دکتر عقیل قلی‌پور گفت: طی ۱۰ روز اخیر ابتلا به بیماری آنفلوانزا خیلی کمتر شده و امیدواریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی این روند ادامه یابد.

وی آنفلوانزا را از جمله بیماری‌های ویروسی عنوان کرد و افزود: طی نزدیک ۲ ماه گذشته این بیماری در استان گیلان چون اکثر نقاط کشور شایع شده بود اما اکنون کاهش مراجعات و ابتلا هستیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: با توجه به اینکه طی ۲ سال بروز و شیوع کرونا، بخش زیادی از زندگی کودکان در قرنطینه بوده و مواجهه ای با ویروس‌های مختلف نداشته‌اند و عملا سطح دفاعی و مقاومت بدن آنان نیز افت کرده است.

وی اظهار داشت: این مهم به این مفهوم است که اگر کودکان در مواجه با ویروسی که قبلا با آن روبرو می شدند، خیلی علائم مشهودی نداشتند اکنون در دوران بعد از قرنطینه، این علائم و عوارض شدت یافته و این موضوع در اپیدمیولوژی پزشکی هم ثابت شده‌ است.

وی بیان داشت: در واقع با شروع فصل پاییز با فعالیت مدارس، مهدهای کودک و دانشگاه‌ها با حجم زیادی از ویروس‌های متعدد از جمله آنفلوانزا و شبه‌آنفلوانزا مواجه شدیم، ضمن اینکه در آن ایام طی مقطعی داروها و آنتی بیوتیک‌ها کمتر موجود بود و اگر چه معتقدیم که ویروس‌ها نیاز به آنتی بیوتیک ندارند و با استراحت و درمان‌های مراقبتی و مسکن‌ها ویروس از بین می‌رود.

آنفلوانزا، یک بیماری واگیر بوده که معمولا به‌ وسیله قطرات تنفسی حاصل از سرفه و عطسه فرد بیمار منتشر می‌شود، تب، گلودرد، سرفه و بدن درد به‌عنوان علائم کلیدی این بیماری مطرح می شود، سرفه این بیماری اغلب شدید بوده و برای مدتی ادامه دارد، اما دیگر نشانه‌های بیماری معمولا بعد از هفت روز بهبود می‌یابد، شروع ناگهانی تب بالا، درد عضلانی و سردرد، خستگی مفرط، ناراحتی گلو و سرفه خشک از جمله علائم آنفلوانزا است.

فوتی‌های کرونا در گیلان صفر است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان در ادامه با تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان بیش از یک هفته‌ است که صفر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، اضافه کرد: طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون ۱۲ شهرستان استان در وضعیت آبی و پنج شهرستان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر قلی‌پور اظهار داشت: شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی گیلان در رنگ بندی آبی و املش، سیاهکل، رودبار، شفت و ماسال در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارند.

وی ماسک را از ابزارهای مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله کرونا و آنفلوانزا عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از ابتلا به این بیمارهای ویروسی در اجتماعات و خارج از منزل باید ماسک زده شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آنفلوآنزا

نظر شما:

security code