۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۳:۱۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

نشست تخصصی اجرای روند کاشت حلزون شنوایی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران کل و معاونین توانبخشی استان‌های قزوین، زنجان و اردبیل، معاونین توانبخشی و پیشگیری بهزیستی گیلان، رئیس کاشت حلزون شنوایی گیلان و سایر کارشناسان مسئول و رؤسای دوایر ستادی بهزیستی به میزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ چهارشنبه - دوم آذر ماه، نشست تخصصی اجرای مراحل کاشت حلزون شنوایی، در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد.

در این نشست سیدمهدی خدمت بین دانا - مدیرکل بهزیستی استان گیلان به بیان اهمیت موضوع کاشت حلزون در پیشگیری از یک معلولیت مهم پرداخت و گفت: پیشگیری و اقدام به موقع والدین در مقوله شنوایی کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات در این زمینه را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای روند کاشت حلزون شنوایی و کار درمان این نوع معلولیت یک امر تخصصی است ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت‌های متخصصان این رشته به نتایج خوبی در زمینه کاشت حلزون شنوایی رسیدیم و در آینده روند درمان این معلولیت برای اولین بار در استان گیلان در مکانی مجهز با امکانات و تجهیزاتی بیشتر و تخصصی صورت خواهد گرفت و بر اساس هماهنگی‌های لازم سه استان همجوار قزوین، زنجان و اردبیل نیز می‌توانند از این امکانات در جهت رفع مشکلات بیماران استفاده کنند.

همچنن دکتر عقیل قلی پور – معاون درمان دانشگاه نیز ضمن حضور در جلسه اهمیت موضوع کاشت حلزون را یادآور شد و در خاتمه جلسه نیز سایر مدعوین و حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه جلسه نیز دکتر شادمان نعمتی - رئیس مرکز کاشت حلزون گیلان با اشاره به اقدامات بهزیستی گیلان در جهت پیگیری اجرای روند کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی در گیلان، مطالبی را در خصوص مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان و نحوه شکل‌گیری و فرایند جراحی و توانبخشی شنوایی ارائه نمود.

گفتنی است پس از این نشست، از امکانات بیمارستان و مرکز کاشت و توانبخشی آوای کاسپین توسط مدیرکل بهزیستی استان گیلان و سایر مدیران کل و معاونین استان‌های قزوین زنجان و اردبیل بازدید بعمل آمد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code