۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۹:۵۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، گفت: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم برخوردار خواهد بود.

گیل خبر/ حیدرعلی بالو صبح امروز در نشست مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به اهمیت و جایگاه پرستار در تعابیر اسلامی اظهار کرد: در تیم پزشکی، پرستاران جایگاه بسیار ارزنده و پرمشغله‌ای بر عهده‌ دارند و با وجود تمامی مشکلات، خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

وی حل تمامی مشکلات پرستاران را در مقطع زمانی کوتاه غیرممکن دانست و گفت: عمده مشکلات موجود در نظام پرستاری دانشگاه، کمبود نیروی انسانی است که باید با استفاده از ظرفیت و منابع انسانی فعلی بر مشکلات این بخش فائق آمد و کمبودها را جبران کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت به‌کارگیری از نیروی انسانی متخصص و مهارت محور موردنیاز در بخش‌های مختلف نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بهره‌وری درست از منابع در اختیار، تأکید کرد.

بالو، هدف غایی در نظام سلامت را خدمت به مردم و علی‌الخصوص بیماران برشمرد و افزود: مدیریت امکانات موجود، تقسیم‌کار و پذیرفتن وظایف و تلاش برای رفع موانع، باید به یک رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، تصریح کرد: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم‌برخوردار خواهد بود.

در این نشست، دکتر عقیل قلی پور، سرپرست معاونت درمان دانشگاه؛ دکتر مرتضی فلاح کرکان، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه؛ طاهره زاهد صفت، مدیر پرستاری دانشگاه و تعدادی از مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها به بیان نظرات، دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارها در جهت ارائه مطلوب‌تر ارائه خدمات پرستاری پرداختند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code