سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۸:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نقش گروه‌های تخصصی را در توسعه همه‌جانبه نظام آموزش و بالین مؤثر دانست و گفت: گروه‌های تخصصی و اعضای هیئت‌علمی، اساس توسعه و ستون اصلی دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

گیل خبر/ حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست مشترک با جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با ابراز خرسندی از وجود اعضای هیئت‌علمی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار کرد: این دانشگاه در بهره مندی از اعضای هیئت‌علمی در همه گروه‌ها در سطح مناسب قرار دارد، اما در مقوله فضای فیزیکی با نقص‌هایی روبرو است که باید در جهت بهبود آن‌ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه باید از توانمندی و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه جهت رشد و تعالی نظام سلامت بهره برد، افزود: گروه‌های تخصصی و اعضای هیئت‌علمی، اساس توسعه و ستون اصلی دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

نقش مؤثر گروه‌های تخصصی در توسعه همه‌جانبه نظام آموزش و بالین دانشگاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نقش گروه‌های تخصصی را در توسعه همه‌جانبه آموزش و بالین بسیار مؤثر دانست و گفت: گروه‌های تخصصی باید علاوه بر پیگیری مطالبات خود در جهت تامین فضای فیزیکی موردنیاز، در تربیت دانشجو موفق و در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی، دستاوردهای روبه رشد را به ارمغان آورند.

بالو بر ضرورت نهادینه شدن فعل «خواستن» در گروه‌های تخصصی و هیئت‌علمی تأکید کرد و افزود: نباید منتظر ماند تا سیستم و ساختار اداری در وزارت خانه و یا دانشگاه برای رشد و پیشرفت ما دست‌به‌کار شوند، بلکه این ما هستیم که باید در راستای تحقق توانمندی‌ها و نقطه مطلوب نظام سلامت، تلاش کنیم.

مهارت‌آموزی رکن اول نظام آموزش پزشکی است

وی، مهارت‌آموزی را رکن اول نظام آموزش پزشکی برشمرد و تصریح کرد: ممکن است با توجه به ثابت ماندن فضای فیزیکی در نظام آموزش پزشکی در استان، افزایش تعداد دانشجو تا حدودی به این بخش، آسیب وارد کند، اما این آسیب با تلاش مسوولان، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، قابل جبران است.

حمایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مقالات سلامت‌محور به نفع مردم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر کاربردی شدن تولید مقالات تأکید کرد و افزود: مقالاتی که در بهبود سلامتی جامعه و بیمار مؤثر نباشد، در هرکجا هم که چاپ‌شده باشد، فایده‌ای ندارد.

بالو با تأکید بر حفظ سرمایه ملی و تلاش برای پیشگیری از هدر رفت منابع بیت‌المال، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری شده، باید از مقالاتی که منجر به تولید محصول می‌شوند، حمایت کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code