سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و خیر بنام لاهیجی مطرح کرد:
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۶:۲۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت ساختار بهداشت و درمان در شهرستان لاهیجان تأکید کرد و گفت: اگر قطب درمانی شرق گیلان تقویت شود، بار بیماران مراجعه‌کننده به مرکز استان کاهش می‌یابد.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، جمعی از مسئولان بهداشت ودرمان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل ، دکتر فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و خیر بنام شهرستان لاهیجان استاد جراحی چشم دکتر پیروز ، امروز با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر حیدرعلی بالو - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و در خصوص توسعه نظام سلامت قطب شرق گیلان گفت‌وگو کردند.


دکتر حیدرعلی بالو - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست خدمت به مردم را سرلوحه خادمان مردم در نظام سلامت دانست و اظهار کرد: ما علاوه بر پزشک بودن در این ساختار، مدیر و مسئول هستیم و باید بیشتر در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به ضرورت مصرف بهینه منابع مالی در نظام سلامت ، افزود: در چنین شرایطی بودجه در دسترس باید به بهترین شیوه مصرف و هزینه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، لاهیجان را یکی از قطب‌های درمانی استان برشمرد و گفت: هرچقدر بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان تقویت شود، بار بیماران مراجعه‌کننده به مرکز استان کم می‌شود.

دکتر بالو با اذعان به اینکه در رشت با کمبود حداقل یک هزار تخت درمانی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با تجمیع تخت‌های درمانی از دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان و راه‌اندازی بیمارستان دکتر پیروز، تعداد تخت‌های درمانی در شهرستان نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه با کاهش نیز مواجه بوده است و از این رو، توسعه بیمارستان دکتر پیروز شهرستان لاهیجان ضرورت دارد.

وی همچنین از تقویت و پشتیبانی مدیران شبکه در شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در واقع قائم‌مقام ریاست دانشگاه هستند و باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: باید از داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود به‌ویژه ابنیه بهداشتی و درمانی و همچنین پزشکان متخصص و فوق تخصص با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی درست، بهترین استفاده را کرد.

دکتر رسول فرخی میکال - نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر توجه بیش‌ازپیش به بخش بهداشت و درمان شرق گیلان، اظهار کرد: حوزه بهداشت اساس کار در نظام سلامت است و شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل نیازمند توجه بیش‌ازپیش در این بخش هستند.

وی با تأکید بر تأمین نیروی انسانی و تجهیزات برای بیمارستان‌های لاهیجان و سیاهکل، افزود: مردم لاهیجان و سیاهکل با توجه به افزایش هزینه‌های روزمره و اهمیت مقوله سلامت ، خواهان دریافت خدمات سلامت‌محور در محل اسکان خود هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند توسعه لاهیجان و تأکید آن بر داشتن حداقل یک بیمارستان جنرال، خاطرنشان کرد: لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است و تعداد تخت‌های درمانی آن کافی نیست و می‌طلبد دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان به چرخه درمانی باز گردند.

دکتر محمدصادق پیروز - خیر و استاد جراحی چشم‌و پزشک حاذق لاهیجانی نیز در این نشست با اشاره به ابراز رضایتمندی مردم از فعالیت سه‌ساله بیمارستان دولتی دکتر پیروز لاهیجان، اظهار کرد: این بیمارستان خوشبختانه اغلب نیازهای مردم را رفع می‌کند، اما علیرغم خدمات خوب با برخی مشکلات نیز مواجه است که می‌طلبد به‌موقع رفع شود تا بیمارستان آسیب نبیند.

این خیر سلامت با اعلام اینکه دو ملک دیگر نیز برای توسعه درمان در شهرستان لاهیجان در دست دارد، افزود: این املاک جهت توسعه بیمارستان فعلی لاهیجان در اختیار مردم لاهیجان قرار خواهد گرفت و امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جهت همکاری کند.

دکتر پیروز همچنین خواستار توسعه فعالیت آموزش پزشکی در برخی از بخش‌ها و همچنین تلاش جهت متناسب‌سازی و هویت بخشی پیرامونی بیمارستان دکتر پیروز شهرستان لاهیجان شد.

کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت، کمبود تجهیزات پزشکی، ناکافی بودن فضای فیزیکی در بخش اداری و درمان و به‌کارگیری منابع انسانی شرکتی در بخش‌های موردنیاز حوزه‌های سلامت ، ازجمله دغدغه‌های مطرح‌شده توسط مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در نشست مشترک مسئولان این شهرستان‌ها با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code