پس از سپری شدن بیش از یک هفته؛
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۲:۳۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ مطهره احمدی- هفدهم مهر ماه بود که خبر وقوع حادثه و درگیری در زندان لاکان رشت خبرساز شد.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز گیلان ساعاتی پس از این حادثه اعلام کرد: «متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.».

اما علی رغم این که دادستان مرکز گیلان اعلام نمود که «برخی از مجروحان فوت نموده‌اند»، دیگر هیچ خبری از سوی مسئولان مربوطه همچون مدیرکل زندان‌های گیلان و یا رئیس زندان لاکان رشت در رابطه با اینکه دقیقا چه اتفاقاتی در این زندان رخ داد و چه تعداد در حادثه این زندان زخمی یا فوت شدند، اعلام نشد.

همین عدم اطلاع رسانی شفاف و صریح، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در این رابطه را افزایش داده و آمارهای متعدد و متناقضی در فضای مجازی و میان مردم پخش شده که نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد.

این در حالی است که یک روز پس از حادثه اخیر زندان اوین تهران، مسئولان به سرعت در راستای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از فضاسازی‌ها، با اعلام جزئیات حادثه، از فوت 4 زندانی و مجروحیت 61 نفر خبر دادند. پس از ساعاتی با درگذشت 4 نفر دیگر، تعدادی فوتی‌ها 8 نفر اعلام شد.

حال مشخص نیست که چرا با گذشت 9 روز از اتفاقات زندان لاکان رشت، هیچ خبری از مسئولان در رابطه با جزئیات این حادثه و تعداد دقیق فوتی‌ها و زخمی‌ها اعلام نمی‌شود.

بدیهی است که عدم اطلاع رسانی سریع و دقیق از سوی رسانه‌های رسمی استان و کشور، قدرت مانور رسانه های خارجی را افزایش داده و بازار شایعات داغ و غیرقابل کنترل می‌شود. روایت دقیق و به موقع از آنچه اتفاق افتاده است، می‌تواند از تشویش اذهان عمومی جلوگیری نماید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code