با ذکر خاطره ای از مرحوم قهرمانی، استاندار فقید گیلان؛
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۰۸:۵۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ادوار شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با ذکر خاطره ای از استاندار فقید گیلان مرحوم زنده یاد مهندس قهرمانی، به تک رقمی شدن بیکاری در استان گیلان واکنش نشان داد.


در این یادداشت آمده است:

در اخبار دیدم هفت استان نرخ بیکاریشون تک رقمی شده. در بین اسم استان ها، اسم استان خودم گیلان سرافراز خودنمایی میکرد. من در بین مردمم و محاله نرخ بیکاری در استان گیلان زیر ۲۵ یا حتی سی درصد باشه!
پرسیدم گفتند:
بر اساس استانداردهای بین‌المللی، اگر فردی به مدت یک تا دو ساعت در هفته کار کند، شاغل محسوب می‌شود. اما همه ما میدونیم در ایران با چنین تعریفی، فرد شاغل تعریف شده نمی‌تونه حتی نیازهای اولیه و حداقلی خودش را برطرف کند. پس نباید شاغل محسوب شود.
نمی دونم چرا هر تعریفی خارجی که بنفع دولت باشه قبوله اما به نفع ملت باشه نه!
مثلا در جریان مالیات شدیدتر از اروپا داریم مالیات میدیم دولتمردان افتخار میکنند مالیات بر اساس استانداردهای اروپایی اخذ میشود ولی حقوقمون بر اساس شاخص بورکینافاسوست! و کسی بهش افتخار نمیکنه!
بگذریم یاد خاطره ای افتادم!
یاد استاندار خوش خنده گیلانی ها مهندس قهرمانی عزیز به خیر
خودم شخصا در یک جلسه ای در استانداری گیلان حضور داشتم و این خاطره را شهادت می دهم: وقتی دستگاه مربوطه گزارش داد که نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است آقای مهندس قهرمانی استاندار وقت بشدت عصبی شد گفت هیچکس حق نداره این نرخ رو در بیرون اعلام کنه! آمار رو ببرید بالا و دو رقمی باشد تا بتوانیم برای استان اعتبار بگیریم!
اگه اعلام کنیم استان تک رقمی است دیگه بما اعتبار مناسب نمیدن و‌ از لیست استانهای مشکل دار خارج میشویم و الی آخر (شاید عین کلمات بیان شده نباشد ولی قریب به مضمون این عبارات بیان شد)
اون روزها دقیق یادم نیست به استاندارهایی که نرخ بیکاری استانشون رو تک رقمی اعلام میکردند سفر کربلا یا حج می دادند! واقعا دقیق یادم نیست کدومش بود.
ولی ایشان در جلسه گفت واقعیت کف خیابون میگه (قریب به مضمون) که نرخ واقعی بیکاری بالاتر است پس آمار رو بالا نشون بدید! سفر زیارتی هم با پول خودم میرم!
من هیچ نسبتی با اقای قهرمانی ندارم ولی فکر میکنم یک علتی که هنوز مردم دوستش دارند و یادش می کنند همین خصلت مردمی بودنش بود و اینکه نقش بازی نمیکرد واقعا طرفدار مردم بود و ریشه داشت

توصیه میکنم به همه متولیان امر و مسئولین استانی که پشت مردم رو خالی نکنند که این روزها عین باد می گذره!
هنوز از آمار اعتبارات ساختگی و فریب مردم در سفر دولت سیزدهم همگان عصبانی و ناراحتند
و آمار سازی هایی که نشان از موفقیت های نداشتهِ کاذب ارائه شده و میشود خدمت نیست! عین خیانت به ملت است!
قطعا روزی تشت رسوایی اش خواهد افتاد و آن روز، روز خوبی در تاریخ استان و کشور نخواهد بود!
اگر کسی قصد داره نامش ماندگار باشه سیره شهدا همچون شهید انصاری و مرحوم قهرمانی رو در پیش بگیره و بدونه این میزهای چوبی عریض و طویل به هیچکس وفا نکرده! هیچکس!
درود بر شرف بزرگ مرد گیلان مهندس قهرمانی عزیز و روحش شاد باد.