۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۰۹:۴۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه اصولگرای خراسان با انتقاد از مشکلات ایجاد شده در پی فیلترینگ اینستاگرام، تیتر اصلی امروز خود را «سرگیجه کسب و کارهای اینترنتی» برگزید و در گزارشی مفصل به این مسئله پرداخت.

گیل خبر/ روزنامه خراسان نوشت: در حالی که میلیون ها کسب و کار اینترنتی در انتظار رفع محدودیت ها هستند، اظهارات متناقض وزیر ارتباطات درباره ادامه یا رفع فیلترینگ اینستاگرام و پلتفرم ها، کاربران فضای مجازی را سردرگم کرده است؛ آمارها دراین باره چه می گوید؟

- «محدودیت واتس اپ و اینستاگرام همیشگی است؟» اظهارات متناقض و مبهم وزیر ارتباطات درباره احتمال دایمی بودن این محدودیت ها بر بلاتکلیفی کاربران و کسب و کار ها افزوده است. این درحالی است که وزیر کشور پیشتر محدودیت ها را موقتی دانسته و رفع آن را موکول به پایان ناآرامی ها کرده بود. محدودیت‌های ایجاد شده برای اینترنت، کاهش سرعت آن و فیلترینگ پلتفرم های فضای مجازی طی دو سه هفته گذشته وضعیت کسب و کارها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. از چندسال گذشته به هر دلیلی بسیاری از کسب و کارها پیوند زیادی با فضای مجازی خورده اند و فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ باعث شده میلیون ها کسب و کار با مشکلاتی مواجه شوند. در این شرایط، بسیاری از فعالان و کاربران فضای مجازی منتظرند تا ببینند محدودیت اینترنت و فیلترینگ چه زمانی رفع می شود و گمانه زنی های بسیاری هم درباره ادامه یا رفع آن منتشر شده است. روز گذشته و درحالی که بسیاری از رسانه ها به نقل از وزیر ارتباطات، خبر از فیلترینگ دایم اینستاگرام و واتس اپ دادند، اما عیسی زارع پور در گفت و گویی این خبر را تکذیب و اظهار کرد: برنامه ای برای فیلترینگ این پلتفرم وجود نداشته و ندارد. وزیر ارتباطات البته کمی بعد اصلاح مجددی در حرف هایش داشت و گفت: این موضوع در اختیار نهادهای ذی صلاح دیگری است! سخنانی که بر سردرگمی و بلاتکلیفی کسب و کارهای اینترنتی افزوده است.