معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خبر داد؛
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرهنگ رضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های سپاه قدس استان در هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» شروع خواهد شد. کمیته های ۸گانه عملیات و رزمایش، نیروی انسانی، رژه، فرهنگی - هنری، جامعه زنان، رسانه و روابط عمومی، ورزش و جوانان و اقشار و متخصصین تشکیل شده و برنامه های اجرایی در ستاد هفته دفاع مقدس تصویب شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، با تاکید بر شعار «ما مقاوم هستیم» گفت: مردم عزیز گیلان در رویدادهای تاریخی این قوی بودن را اثبات کرده اند. شاخصه های قوی بودن در زیادی تجهیزات نیست، ما قوی بودن را در معنویت، ولایت پذیری، وحدت و همبستگی می دانیم. نقش اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بوده و به این منظور یکی از اهداف در دوران دفاع مقدس بازگویی فداکاری اقشار مختلف جامعه است. جوانان این مرز و بوم به یک خود باوری رسیدند که می‌توان بدون اتکا به کشورهای غربی به موفقیت رسید. رزمندگان گیلانی با وجود فاصله از مرزها خودشان را به جبهه های جنوب و غرب کشور رساندند تا با دشمنان مقابله کنند.

سرهنگ منشوری در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: در سطح استان گیلان 1051 برنامه، از جمله دیدار وبیناری رزمندگان و پیشکسوتان با رهبر انقلاب، برگزاری رژه نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه رزمی - فرهنگی هفته دفاع مقدس در پیاده راه شهرداری رشت، اجرای نمایش عملیات کربلای ۲، برگزاری ۱۰۰ یادواره «آبروی محله» در سطح استان، برگزاری پویش «سلیمانی ها» با هدف توزیع لوازم التحریر در مدارس هدف، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سطح، برگزاری همایش «زنان و دفاع مقدس»، برگزاری میز خدمت تخصصی با حضور مدیران کل، برگزاری جام های ورزشی، ویزیت رایگان، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، بزرگداشت مقام سرباز و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و... برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان افزود: از ۴۳۸ مسابقه ورزشی، ۱۲۳ برنامه ورزشی ویژه بانوان است و 31 برنامه در سطح استان و مابقی در حوزه شهرستان ها برگزار می شود.