دستاورد مدیریت 6 ماهه آبفای استان؛
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۰۸:۵۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس استانی- قریب به 6 ماه از انتصاب مازیار علیپور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان می‌گذرد. در حالی که تصور می‌شد با توجه به سال‌ها حضور علیپور در بدنه آبفای گیلان، شاهد مدیریت مناسبی از وی در این مجموعه باشیم، اما به نظر می‌رسد علیپور حتی از پرداخت به موقع حقوق و مطالبات پرسنل خود نیز عاجز است!

در همین راستا، پیام‌های متعددی به گیل خبر با موضوع عدم پرداخت حقوق برخی از پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در چندماه اخیر ارسال شده است.

جمعی از پرسنل آبفای استان با اشاره به مشکلات معیشتی فراوانی که در ماه‌های اخیر به علت عدم پرداخت حقوقشان با آن مواجه شده‌اند، خواستار رسیدگی به این موضوع و حل فوری آن شده اند، به گونه ای که براساس پیام های ارسالی، مطالبات پرسنل آبفا از فروردین سال جاری تا خرداد ماه در چند پرداخت، واریز گردیده و از خرداد تا لحظه تنظیم این گزارش، ظاهرا مطالبات حقوق پرسنل رسمی و شرکتی آبفای گیلان به صورت کامل تسویه و پرداخت نگردیده است. از سویی دیگر تعداد معدودی از پیمانکاران این شرکت علی رغم دریافت حقوق کارکنان از آبفا، وجه دریافتی را به ازای مطالبات گذشته خود برداشته و حقوق تعدادی از این نیروهای شرکتی را به همین بهانه پرداخت نکرده اند.

در سویی دیگر نیز در ماه گذشته، شاهد خودسوزی یکی از پرسنل آب و فاضلاب بوده ‌ایم. اتفاقی که مدیرعامل آبفای گیلان بدون هیچ‌گونه اظهار تاسفی، این گونه روایت کرده است: «این شخص به دلیل رضایت نداشتن پیمانکار از عملکردش دو ماه قبل توسط پیمانکار از کار خود معلق شده بود.»

بررسی‌های دقیق‌تر اما نشان می‌دهد که ظاهرا عدم پرداخت مطالبات و حق و حقوق وی و فشار اقتصادی ناشی از آن، دلیل خودسوزی این پرسنل آبفای گیلان است.

مشخص نیست که چگونه ممکن است معیشت و حقوق پرسنل یک مجموعه و نظارت بر پیمانکاران زیرمجموعه، کمترین اهمیت را برای شخص مدیرعامل داشته باشد و به نظر می‌رسد مازیار علیپور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان باید در این زمینه پاسخگوی افکار عمومی و مراجع ذی صلاح باشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code