آیت الله فلاحتی در خطبه نمازجمعه رشت:
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۸:۰۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

امام جمعه رشت با اشاره به محورهای برنامه توسعه هفتم که توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران مشخص شد، گفت: در محور اقتصادی ثبات در قیمت خواسته اصلی مردم است، اگر چه امروز در دنیا به دلیل اتفاقات بین‌المللی بی‌ثباتی و عدم ثبات وجود دارد اما انتظار مردم از دولتمردان ثبات قیمت است.

گیل خبر/ به گزارش فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلی رشت با اشاره به سالروز سقوط قدرت پهلوی با حمایت انگلیسی‌ها اظهار کرد: امروز دیگر حنای انگلیسی‌ها رنگی ندارد، انگلیسی‌ها از زمان الیزابت اول و دوم جنایات زیادی را رهبری کرده و قدرت زیادی برای خود قائل بودند.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰ میلیونی ایران در سال ۱۹۱۴ که پس از پنج سال جمعیت ایران ۱۰ میلیون کم شد و عامل اصلی آن انگلیسی‌ها بودند، گفت: انگلیسی‌ها گندم را از روستاییان می‌گرفتند و به کشور خود می‌بردند تا ایرانیان گرسنه بمانند، قرار داد نکبت بار وثوق الدوله که ارتش و دیوان ایران تحت اختیار انگلیس‌‌ها و مایه ننگ ایران بود که با مخالفت مردم و علما قرار مواجه شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایرانیان هیچ گونه خاطره مثبتی از انگلیسی‌ها ندارند و هرچه بود ظلم و جنایت بود،  افزود: در هندوستان هفتاد هزار جمعیت را در چند سال کشتند و جنایات استعمارگرایانه خود را در این کشور و مستعمرات دیگر خود داشتند.

فلاحتی با اشاره به محورهای برنامه توسعه هفتم که توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران مشخص شد، بیان کرد: در محور اقتصادی ثبات در قیمت خواسته اصلی مردم است، اگر چه امروز در دنیا به دلیل اتفاقات بین‌المللی بی‌ثباتی و عدم ثبات وجود دارد اما انتظار مردم از دولتمردان ثبات قیمت است.

وی با بیان اینکه تک رقمی شدن تورم در برنامه توسعه هفتم تأکید شده، گفت: باید دولت و اتاق فکرهای آنان در بازار و محافل اقتصادی به این خواسته رهبر انقلاب اسلامی ایران توجه کنند اگر نظارت نباشد وضعیت اقتصادی  به بی‌ثباتی می‌انجامد.

امام جمعه رشت جهت‌دهی نقدینگی بانک‌ها به سمت تولید را از توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: دولت باید تلاش کند که نقدینگی ها را جهت دهد و از ورود بانک ها در مشارکت در کارخانه ها جلوگیری کند و پول و سرمایه را در مسیر تولید قرار دهد.

فلاحتی با قدردانی از مردم و دولت عراق که در ایام اربعین مهمان نوازی کرده اما توسط رسانه‌های بیگانه مورد اجحاف قرار گرفتند، بیان کرد: سه میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی وارد عراق شدند اداره کردن این جمعیت سخت بود اما به فضل الهی انجام شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان و شرکت در اجلاس شانگهای که از بزرگ‌ترین پروژه‌های اقتصادی در دنیاست که ۶ هزار میلیارد دلار فعالیت اقتصادی دارد، تصریح کرد: اینکه این کشورها خواهان فعالیت اقتصادی با ایران هستند نشان از قدرت و عزت ایران است ما علاقه‌مندیم که روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم اگرچه دشمنان مانع این موضوع هستند.