پدیده ای به نام نادر حسینی؛
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۳:۳۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ مطهره احمدی- تقریبا 2 ماه قبل بود که پس از حواشی عجیب و غریب جلسه استیضاح شهردار رشت، گیل خبر طی مطالبی با عناوین «حواشی رای گیری استیضاح شهردار رشت؛ چه کسی حقیقت را پنهان می کند؟!» و «آبروی رشت در خطر است؛ با عضو متخلف شورای شهر برخورد کنید»، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و هشدار داد که باید نسبت به اتفاقات رخ داده در روز رای گیری و حواشی پس از آن، شفاف سازی صورت گیرد و با متخلف یا متخلفان احتمالی برخورد صورت گیرد.

در آن مطالب تلویحا به نادر حسینی و رفتارهای ضد و نقیض وی اشاره شد اما به نظر می‌رسد دیگر باید صراحتا به نقش پدیده ای به نام نادر حسینی به عنوان فردی که هفته‌ها شهر رشت و مردمانش را بازیچه اظهارات و رفتارهای متناقضش قرار داده است، اشاره کرد.

حسینی در ابتدا آن گونه که در فیلم ها و مستندات روز جلسه استیضاح پیداست، رای به برکناری امیرحسین علوی از شهرداری رشت داد. سپس پس از اعلام آرا، نسبت به ترکیب آرا اعتراض نمود و مدعی شد که به استیضاح رای نداده است! اما پس از دو روز، با حضور در هیات تطبیق مصوبات شهرستان رشت، در حضور فرماندار، صحت فرآیند استیضاح را تایید نمود. این اما پایان ماجرا نبود و گفته می‌شود حسینی در روزهای گذشته با حضور در دیوان عدالت اداری، شهادت داده است که به استیضاح علوی رای نداده و برکناری شهردار غیرقانونی بوده است!

با شهادت نادر حسینی در دیوان عدالت اداری، امیرحسین علوی توانست حکم بازگشت موقت به شهرداری رشت را بدست آورد. اما شاید آنچه مهم‌تر از شهردار شدن دوباره علوی باشد، فرآیند اتفاقات صورت گرفته در استیضاح و ماجراهای بعد آن است. اتفاقاتی که به وضوح، ذبح اخلاق در آن دیده می‌شود.

شهر بیش از 2 ماه است که سرگردان اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض نادر حسینی است. حسینی که با عنوان قاری قرآن، اعتماد مردم برای رسیدن به شورای شهر رشت را بدست آورد، در این مدت با رفتارهایی برخلاف آموزه‌های صریح قرآن کریم، باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم گشته است.

تعارفات را باید کنار بگذاریم؛ به نظر می‌رسد که نادر حسینی در یک جا دروغی بزرگ گفته است. در جلسه استیضاح، در جلسه هیات تطبیق شهرستان و یا در دیوان عدالت اداری، نمی‌دانیم. اما آن چنان که پیداست، وی به دلایلی که روشن نیست، واقعیت را در هر زمان، به گونه‌ای متفاوت روایت کرده است.

از سویی دیگر اگر مبنا را بر صحت شهادت حسینی در دیوان عدالت اداری بگذاریم، ادعای تقلب بزرگ در جلسه رای گیری استیضاح مطرح می‌شود. براین اساس به نظر می‌رسد فرد یا افرادی، اقدام به تقلب در جلسه استیضاح شهردار رشت نموده اند. در هر صورت، لزوم ورود مقامات عالی قضایی و امنیتی استان برای مشخص و روشن شدن کامل قضایا، بدیهی به نظر می‌رسد.

کما فی السابق از مقامات قضایی و امنیتی استان و دادستان محترم به عنوان مدعی العموم انتظار می‎رود در این پرونده ورود کرده و با فرد یا افرادی که این گونه بدون هیچ واهمه‌ای، این شهر و مردمانش را بازیچه امیال خود کرده اند، برخورد جدی و عبرت آموز صورت دهند. فرد یا افرادی که به نظر می‌‎رسد اگر زودتر به پرونده تخلفاتشان رسیدگی می‌شد، رشت امروز وضعیت بهتری را تجربه می‌کرد.