۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۹:۴۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
خودرو+افزایش قیمت+بازار خودرو+قیمت خودرو

بررسی قیمت خودرو در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی ۲ تا ۵ میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش ۲۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، نوسان قیمتی در بازار خودرو هر روز رقم های متفاوتی را برای انواع محصولات داخلی و مونتاژی ثبت کرده است.  این موضوع موجب شده تا خریداران خودرو دست از خرید بردارند و کمتر به پای میز معامله بروند. البته طولانی شدن روند مذاکرات برجام و اخبارمنفی که در خصوص نتایج مذاکرات به گوش می رسد در کنار تغییرات نرخ دلار موجب شده تا بازار خودرو مسیر افزایش قیمت ها را طی و معطل کاهش قیمت ها نماند.

 موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در این ارتباط معتقد است، بلاتکلیفی بازار بیشتر به اخبار مثبت و منفی واصله سیاسی بین المللی، نوسانات ارزی و موضوع واردات خودرو برمیگردد که این عوامل بازار را در یک خواب عمیق فرو برده است.

وی افزود: بررسی قیمتها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی 2 تا 5 میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد. البته   خریداران واقعی خودرو قدرت چانه زنی دارند و در صورتی که بین 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار پیشنهاد خود را به فروشندگان ارائه کنند، امکان خرید وجود دارد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران،  امروز خودرو در کشور ما نه یک کالایی مصرفی، بلکه یک کالای سرمایهای است و نوسانات ارزی در برخی موارد آنقدر قیمت ها را بالا برده است که به کاهش نرخ ارز نیز کمتر واکنش نشان می دهند.

وی عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمتها عنوان کرد و ادامه داد: باید نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار خودرو تامین شود، اما دستکم در چند سال گذشته عرضه خودرو در حد تقاضا نبوده و 40 تا 50 درصد کمتر از نیاز بازار عرضه شده است.

خودرو+افزایش قیمت+بازار خودرو+قیمت خودرو