اکبر میثاقیان بعد از سه دهه کار و در سن ۶۹ سالگی، اینبار قرار است هدایت لاجوردی پوشان داماش در لیگ دسته دوم فوتبال را بر عهده بگیرد.

گیل خبر/ به گزارش صداوسیما ؛ داماش تیمی‌ است که فصل گذشته یکی از تیم‌های حاضر در لیگ ۳ بود و با هدایت بهزاد داداش زاده به لیگ ۲ صعود کرد.

تغییر مدیریت در باشگاه پای اکبر میثاقیان را به تیم داماش باز کرد. مربی‌ای که ۶ تیم را از دسته پایین‌تر به دسته بالاتر سوق داده و تیم‌های زیادی را در حال سقوط نجات داده و در نهایت در همان لیگ نگه داشته است.
او برای حفظ تیم‌ها در لیگ برتر و لیگ یک جرائم سنگینی را برای خود در نظر می‌گرفت. 
اگر به  یاد داشته باشید یک بار گفت اگر راه آهن به دسته پایین‌تر سقوط کند خود را از برج میلاد به پایین پرت می‌کند، اما در نهایت به وعده اش عمل کرد و راه آهن را در لیگ برتر نگه داشت.
اکبر میثاقیان می‌گوید: من با بیکاری میانه خوبی ندارم و این برای من خوب نیست، من با کار به دنیا آمدم و با کار هم می‌روم. خارج از شوخی کار کردن را دوست دارم نه فقط به خاطر درآمد.  
وی افزود: من عاشق مربیگری در فوتبال هستم همان طور که عاشق اعضای خانواده ام هستم. بعد از جدایی از شهر خودرو که دوست ندارم درموردش حرف بزنم پیشنهاد شهرداری نوشهر پیش آمد. در این شهر خاطرات خوبی برایم رقم خورده است و مردم نوشهر به خاطر تلاش‌هایم در شموشک هنوز من را دوست دارند. مذاکره هم کردیم، ولی دیدم شرایط آنطور که باید مهیا نیست. 
اکبر میثاقیان ادامه داد: پیشنهاد داماش که پیش آمد دوباره برای کار راغب شدم. چون شهر رشت و مردمانش را دوست دارم. همینطور تیم داماش که یکی از تیم‌های باهویت فوتبال کشور است. اصولا کار کردن در تیم‌هایی که هویت دارند و تماشاگر پشت آن تیم است را دوست دارم.
وی تصریح کرد: اینطوری احساس می‌کنی برای جامعه ثمر بخش هستی. وقتی تیم را بالا بیاوری مردمان یک شهر خوشحال می‌شوند و این خوشحال کننده است و احساسی که آن موقع داری با هیچ چیز قابل تعویض نیست. 
سرمربی جدید داماش گفت: من به داماش آمدم تا تیم را به لیگ برتر بیاورم. دست نیاز را به سوی تماشاگران این تیم دراز می‌کنم و همین طور مدیران شهر و استان.

میثاقیان گفت: جای داماش لیگ برتر است نه لیگ ۲. به خصوص که فوتبال گیلان سرشار از استعداد است. تیمی‌که چنین تماشاگرانی دارد حیف است در لیگ ۲ باشد.
وی افزود: شاید هدایت تیم داماش از لیگ ۲ به لیگ برتر آخرین ماموریت من در فوتبال باشد. من در کار خود جدی هستم و توان می‌گذارم و در این راه خیلی حرص و جوش می‌خورم. شاید بعد از هدایت داماش به لیگ برتر دیگر تاب و توانی برای من باقی نماند. اگر زنده ماندم شاید در لیگ برتر هم این تیم را هدایت کردم. اما ماموریت اول من هدایت تیم به لیگ یک و در ادامه لیگ برتر است. این خیلی خیلی کار سختی است و اگر موفق به انجام آن شوم شاید خوشحال برای همیشه مربیگری را کنار بگذارم. 
میثاقیان در پایان گفت: می‌خواهم در اوج مربیگری را کنار بگذارم. می‌خواهم دل مردم شهر رشت و همه گیلانی‌ها را شاد کنم.