۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۲:۵۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

رئیس کمیته داوران از صدور مجوز برای قضاوت داوران زن در مسابقات فوتبال رسمی مردان در رده‌های پایه خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، خداداد افشاریان در خصوص الزام حضور بانوان داور در مسابقات مردان، اظهار داشت: چنانچه داوران خانم کشور بتوانند با تاییدات مدنظر در مسابقات فوتبال رسمی مردان (ترجیحاً مسابقات پایه) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارج از کشور دارند و می‌توانند در این مسابقات بیشتر تجربه کسب و راحت‌تر در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.

وی در ادامه افزود: موضوع قضاوت داوران بانوان در مسابقات کمک به‌سزایی در مسیر کسب تجربه‌شان خواهد بود اما شرط حیاتی و اساسی نمی‌باشد. بدین منظور داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می‌توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.

افشاریان در مورد آموزش سیستم VAR گفت: تمام داوران فیفا که بج بین‌المللی دارند می‌بایست مدرک حرفه‌ای فیفا را در این مورد کسب کند و در این موضوع داوران خانم هم بی‌بهره نیستند. همانطور که می‌دانید در تمامی مسابقات afc و فیفا هم مدرک بین‌المللی داوران خانم الزامی است. پس حضور آنها در کلاس‌های آموزشی بلامانع و الزامی خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمام مباحث حقوقی، اجتماعی و تحلیل بازی ها و اعلام مباحث کلی داوران برعهده کمیته داوران و شخص بنده است و هیچ فردی نمی‌تواند مباحث و رفتارهای حقوقی و اداری کمیته داوران را اعلام کند و اظهار نظر هر فردی، نظر شخصی نامبرده بوده و وجاهت قانونی ندارد.