پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۰۸:۳۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: آب‌وهوای استان گیلان از عصر روز دوشنبه تا پنج‌شنبه خنک و بارانی پیش‌بینی می‌شود.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز و روزهای آینده در استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، از عصر روز دوشنبه تا روز پنجشنبه این هفته شرایط برای افزایش ابر، باران شدید، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می‌شود.

وی با اشاره وضعیت دمای هوای استان گیلان در روزهای آینده افزود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان در این مدت بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه گفت: در بعضی از ساعات برای برخی از مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش، تگرگ و صاعقه به عمل آورند.

وی با بیان اینکه کشاورزان هرچه سریع‌تر به برداشت و درو محصول خود اقدام کنند، گفت: باغداران و کشاورزان در هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست و مردم و مسافران نیز از حضور در ارتفاعات و رودخانه‌ها خودداری کنند.