رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از نیزارهای سوخته در تالاب انزلی بازدید نمود و دستورت لازم را صادر کرد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از نیزارهای سوخته در تالاب انزلی بازدید نمود و دستورت لازم را صادر کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه تالاب انزلی از مواهب طبیعی و شاهکارهای خلقت می باشد تصریح کرد: همگان اعم از مردم و مسئولان باید در صیانت و حفاظت از این میراث میهنی تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که عده ای پی در پی نیزارهای تالاب را آتش زده و مرتکب حریق عمدی می شوند اظهار داشت: کسانی که در سال های گذشته به چنین آتش سوزی هایی اقدام نموده بودند شناسایی و دستگیر شده و به حبس های سنگین و منع اقامت در این منطقه محکوم شدند.

آقایی با بیان اینکه ریاست کل دادگستری استان با حضور در این منطقه دستورات لازم را در راستای شناسایی و برخورد با مجرمان صادر نمود گفت: دستگاه قضایی با کسانی که با آتش زدن نیزارها تصور می کنند که بتوانند در آینده این اراضی را تصرف نمایند با قاطعیت و جدیت برخورد نموده و با آنان بدون مماشات و اغماض و به اشد مجازات قانونی  برخورد خواهد کرد.