پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۳:۳۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش سه تا شش درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده با تقویت جریانات جنوبی شرایط برای افزایش محسوس دما مهیا است.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی دما دانست و اظهار کرد: متوسط دمای فعلی استان ۲۳ درجه سلسیوس است که در گرم ترین ساعات روز به ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی پایدار و استقرار هوای گرم تا اوایل هفته آینده در منطقه است، افزود: هوای گرم تا یکشنبه تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزایش ابر و وزش باد جنوبی و مه صبحگاهی و افزایش نسبی دما را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی امروز دانست و گفت: همه مناطق استان آسمانی صاف خواهند داشت.

دادرس از افزایش سه تا شش درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده با تقویت جریانات جنوبی شرایط برای افزایش محسوس دما مهیاست.

وی افزایش محسوس دما را موجب احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی و دامی دانست و از مردم خواست از برافروختن آتش در عرص هه های جنگلی خودداری کنند.