۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۹:۲۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی انبار احتکار کالا در شهرستان رشت و کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال اقلام خوراکی و بهداشتی در بازرسی از این مکان خبر داد.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛ سردار "عزیزاله ملکی" با بیان اینکه مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر پلیس با اخلالگران نظام اقتصادی و محتکران به صورت مستمر ادامه دارد اظهار داشت: احتکار کالا، اثرات منفی بر امنیت اقتصادی جامعه دارد.

وی در ادامه به دریافت خبر احتکار کالا توسط فردی داخل یک انبار در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: با تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، صحت موضوع محرز و ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان در منطقه حمیدیان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از این انبار، ۱۱۰ کارتن تخم مرغ، ۳۰ باکس رب، ۳۰ باکس کمپوت، ۹۰ بسته چای، ۴۶ کیسه برنج، ۱۰ کیسه شکر، ۱۶ کارتن مایع ظرفشویی، ۱۰ بسته آبمیوه، ۷۲ بسته قند، ۹۶ باکس آب معدنی، ۷۵ کیلوگرم روغن جامد، ۵۰ کیلوگرم لوبیا، ۵۰ باکس نوشابه، ۳۵ کارتن کیک، ۵ کیسه گندم، ۶ کیسه لوبیا قرمز، ۲۸۰ کیلوگرم نخود، ۲۰۰ عدد دستمال کاغذی و ۷ هزار نخ سیگار را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۳۷ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۰ میلیارد و ۶ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر تلاش‌های مستمر پلیس در برخورد با محتکران و مخلان نظام اقتصادی از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه احتکار و قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.