مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در نشست صمیمانه با پزشکان منتخب شهرستان انزلی:
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۲۱:۳۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
از ظرفیت های قانونی منطقه آزاد انزلی برای ارتقای بخش سلامت و درمان بهره می گیریم+گزارش تصویری

گیل خبر/ به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به مناسبت روز پزشک و داروساز با جمعی از کادر درمان و پزشکان منتخب شهرستان انزلی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، عیسی فرهادی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پزشکان و تلاشگران بخش سلامت، بیان کرد: موضوع سلامت در هر فرد و جامعه از مسایل مهم و زیرساختی بوده و همواره یکی از موارد مورد توجه افراد جامعه پوشش دادن دغدغه‌ها و بخشی از مشکلات حوزه سلامت است.
وی با اشاره به ایثارگری‌ها و مجاهدت های مجاهدین گمنام دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان به ویژه کادر درمان در دوران کرونا؛ بر غیرقابل جبران بودن این حجم و دوران طولانی از جانفشانی تأکید کرده، و با بیان فرصت ها و مزیت های منطقه متبوع خود برای استان گیلان؛ افزود: هم اکنون طراحی احداث 14 پست اسکله در بندر کاسپین انجام شده و این در حالی است تاکنون 4 اسکله آن توسط بخش خصوصی ایجاد گردیده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح 3 پست اسکله دیگر خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ظرفیت های این منطقه را در زمینه های ترانزیت، صادرات، اشتغالزایی و تأمین کالاهای اساسی کشور برشمرد و گفت: رونق گرفتن منطقه آزاد انزلی با اتصال به ریل سراسری و ایجاد همزمان اسکله رو رو، و نزدیکی به جمعیت 30 میلیون نفری، به این منطقه، قدرت و ظرفیت جذب آنها را در بخش گردشگری و سرمایه گذاری می دهد و این مهم در آینده نزدیک با رشد ظرفیت منطقه آزاد انجام خواهد شد.
فرهادی به امکانات در حال راه‌اندازی منطقه آزاد انزلی همچون سایت نمایشگاهی، پارک آبی و مجموعه ورزشی اشاره کرد و با تأکید بر ارتقای وضعیت بخش سلامت و درمان انزلی، اضافه کرد: پیشنهاد بنده این است مجمع خیرین بیمارستان انزلی بیش از گذشته فعال شده تا در بحث تأمین دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی اقدام نماید؛ از سوی دیگر می‌توان با ارتباط با خیرین دیگر استان‌ها اقدام به تأمین تجهیزات مورد نیاز کرد. بااین حال اولویت بندی و نیازسنجی از جمله مسایلی است که باید در تأمین تجهیزات پزشکی مدنظر داشت ضمن اینکه تلاش ما این است در بخش ساخت خانه بهداشت در محدوده منطقه آزاد انزلی کمک کرده و حتی یک کلینیک تخصصی در منطقه نیز ایجاد نمود.
در ادامه دکتر مرتضی فلاح، رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی و دکتر بابک صیاد مدیر شبکه بهداشت شهرستان انزلی به بیان توانمندی های پرسنلی و امکانات موجود و برخی مشکلات پیش روی نظام سلامت شهرستان بندر انزلی پرداختند و خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر تجهیز این حوزه و ایجاد یک کلنیک تخصصی در محدوده منطقه آزاد انزلی در کنار تأسیس خانه بهداشت شدند.
لازم به ذکر است در انتهای این جلسه از پزشکان و منتخب کادر درمان شهرستان انزلی از سوی مدیرعامل تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عکس:علی سمرقندی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code