۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۶:۵۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با هفته دولت 27 پروژه آب و فاضلاب گیلان با اعتباری بالغ بر 676 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت امروز گفت: ۱۸ پروژه آبرسانی روستایی، 5 پروژه آبرسانی شهری و ۴ پروژه فاضلاب طی هفته دولت در شهرها و روستاهای مختلف استان افتتاح شد. 

مازیار علی پور افزود: در حوزه روستایی با افتتاح ۱۸ پروژه تعداد 48 روستا با جمعیتی بیش از 21 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی، منبع تامین آب این روستاها را 3 حلقه چاه و 3 دهنه چشمه با ظرفیت 42 لیتر بر ثانیه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها یک باب مخزن به حجم 200 مترمکعب و 63 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شد.

وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی را ۲۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افتتاح 5 پروژه آبرسانی در شهرهای رشت، آستارا و لوندویل گفت: توسعه شبکه توزیع آب شهر رشت، راه اندازی خط جدید تولید آب تصفیه خانه بهارستان آستارا، تکمیل رینگ و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی آستارا، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی لوندویل جهت تامین پایدار و مناسب آب آشامیدنی جمعیتی افزون بر 75 هزار نفر در این ایام فرخنده به بهره برداری رسید.

 علی پور، حجم عملیاتی این 5 پروژه را شامل اجرای 11.7 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع و ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 20 لیتر بر ثانیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۴ پروژه فاضلاب تحت عنوان توسعه شبکه فاضلاب خیابان میرابوالقاسمی شهر رشت، توسعه شبکه فاضلاب شهر ماسال، اجرای خط انتقال خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب آستارا، اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر 188 واحدی سیاهکل در هفته دولت افتتاح شد، افزود: حجم عملیاتی این پروژه ها شامل ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ و اجرای 1.9 کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب می باشد.

وی، جمعیت بهره مند از این ۴ پروژه را بیش از 60 هزار نفر ذکر کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code