۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۰۱:۱۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل شرکت سینا فارمد گفت: کوویران برکت پلاس به عنوان نخستین واکسن ایرانی مقابله با سویه امیکرون، وارد سبد مصرفی واکسن‌های مقابله با کرونا شد.

گیل خبر/ دکتر صابونی، مدیرعامل شرکت سینا فارمد با اشاره به تلاش ۲۹ روزه ۴۰۰ متخصص برای دستیابی به دانش تولید واکسن برکت پلاس، گفت: این واکسن باهدف شکست سویه امیکرون تولید شده است و مجور تزریق را از وزارت بهداشت دریافت کرد.

او اثربخشی و ایمنی زایی ۸۰ درصدی این واکسن در برابر ویروس امیکرون را از مزایای این واکسن دانست و افزود: این واکسن برپایه ویروس غیر فعال شده است.

مدیرعامل شرکت سینا فارمد گفت: زمستان سال گذشته پس از شناسایی سویه امیکرون، متخصصان گروه دارویی برکت تولید واکسن اختصاصی این ویروس را به نتیجه رساندند.

او می گوید: بعد از موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوویران برکت ویژه سویه امیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب آغاز شد.

صابونی گفت: در این مطالعه به داوطلبانی که دز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، واکسن جدید تزریق و مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال و مجوز تزریق اضطراری صادر شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code