۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۶:۱۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: درآمد شش هزار میلیارد تومانی استان‌ها از محل مالیات شرکت‌های تولیدی محقق شد.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، سید احسان خاندوزی، اظهار داشت: مالیات سه هزار و 500 شرکت تولیدی بزرگ در کشور بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در راستای توسعه محوری، به حساب استان‌ها برگشت خورد.

وی، در مورد تشکیل و فعال‌سازی درگاه ملی صدور مجوز، گفت: با راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز کسب و کار، بیش از 240 هزار درخواست در سامانه ثبت شده که تاکنون بیش از 74 هزار مورد از این مشاغل مجوز دریافت کرده‌اند.

وزیر اقتصاد و دارایی، در مورد وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی، عنوان کرد: در ابتدای آغاز دولت سیزدهم، تورم 60 درصدی و شرایط کرونایی در جامعه، سبب نامناسب بودن وضعیت اقتصاد و پایین بودن شاخص‌ها شده بود.

وی ابراز داشت: کنترل تورم و رفع موانع از مسیر اقتصاد جزو اصلی‌ترین اهداف و برنامه‌های دولت بود که در همین راستا اقدامات مناسبی را داشته‌ایم.

خاندوزی، خاطرنشان کرد: توجه به انضباط مالی و مالیاتی و نیز اعمال سیاست‌های تشویقی در قبال فعالان اقتصادی خوش حساب جزو برنامه‌هایی بود که در این مدت انجام شده و موجب رشد مناسبی در حوزه اقتصاد شده است.

وی گفت: اجرای طرح کنترل نرخ ارز و کاهش تاثیر نرخ ارز بر کالای داخلی در این دولت انجام شده و موجب شد تا مقابل بی ثباتی بازار گرفته شود.

وزیر اقتصاد و دارایی، اصلاح یارانه‌ها و مردمی سازی این اصل را جزو برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادی دانست و بیان داشت: بااجرای این طرح، قدرت تولید به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی برگشت.

وی اذعان داشت: مردم باید به عنوان محرمان اقتصادی شناخته شوند و این امر جز با مردمی سازی سیاست‌های اقتصادی ممکن نیست.

خاندوزی، تاکید کرد: هزینه‌کرد منابع مالی استانی در همان استان و توسعه محور کردن دریافت مالیات‌ها جزو سیاست‌های اقتصادی بوده که موجب تاثیرات مثبتی در کشور شده است‌. برخی بانک‌های خصوصی از این قانون دولت سرپیچی می‌کنند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی، در پایان سخنان خود، از تعریف الگوی جدید سهام عدالت در ماه‌های آینده خبر داد و ابراز داشت: با این تعریف، مردم و کانون‌های استانی نقش آفرینی مستقیم داشته و سود زیادی عاید مردم می‌شود.